By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

torsdag den 30. april 2015

Wanaka anden nat

30/4 Wanaka  
I dag kunne jeg sove længe og nød det virkelig. Intet vækkeur der ringede fordi jeg skulle med en bus. 
Kl. 10 besluttede vi os for at gå en tur. 
Christine, Clare, John, Dominik og jeg. 



Vores plan var at gå en lille tur, komme tilbage til middagsmad og gå en lille tur mere efterfølgende. Jeg havde dagen før hentet et kort i informationen. Vi begyndte at gå langs vandet hvor vi kom til et skilt, hvor der stod 4 km til beacon point (udkigs punkt) vi fulgte vejen for at komme til punktet






Kl. 12:15 kom vi til udkigspunktet. Vi var lidt uenige om hvor henne vi var på kortet. Vil lige sige jeg fik ret :D Vi kravlede op af en stejl skrænt hvor vi havde en fantastisk udsigt ud over søen, vi sad der oppe i en halv time.  




Efter vi var kommet ned kunne vi se en campingplads som vi valgte at gå ind for at høre om vi kunne gå igennem skoven tilbage i stedet for at gå den samme vej. Vi var også begyndt at blive sultne så vi købte alle en is. Damen gav os et nyt og meget bedre kort og fortalte at vi havde to muligheder,1. gå samme vej tilbage eller 2. følge vejen og gå den vej bilerne kørte. John valgte at gå samme vej tilbage, vi andre besluttede at gå og ville prøve at få et lift i stedet. 
Vi gik og gik der var ikke særlig god stemning alle var sultne og ikke forberedt på den lange gåtur. Jeg var dog i godt humør og nød turen. Vi gik langs vej i 20 minutter Christine prøvede at blaffe selv om vi vidste det ville blive lidt svært når vi var 4 mennesker. 




men Kl- 13:50 samlede en flink flink mand os op. Han kunne fortælle vi kun var 3 km fra byen så vi kunne sagtens have gået. 


Manden satte os af i starte af byen og vi gik resten af vejen tilbage, vi stoppede dog i et supermarked for at handle ind. John kom tilbage omkring  20 minutter efter os. Han have valgt at gå i gennem noget af skoven selv om det var en cykel sti.  

Min lille tå havde det virkelig dårligt efter vi kom hjem. Tror det var efter den gå tur ind i grotten i Franz Josef, hvor mine fødder var blevet våde og så ned i skoen efterfølgende. 

Dominik, Clare og jeg gik hen for at kigge i en genbrugsbutik og handle ind til aftensmad som vi ville lave sammen. Aftensmaden bestod af friske grønsager, ris og kylling vi havde lavet alt for meget, så vi pakkede det ned i nogen små bøtter så vi kunne spise det dagen efter.



Efter aftensmaden valgte de andre at se en film jeg brugte tiden til at snakke med dem der hjemme og skrive dagbog, gik derefter i seng. 

Love Wanaka 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar