By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 8. april 2015

Abel tasman 3 dag

D. 8 april jeg vågnede meget tidligt af en masse lygter der lyste rundt i rummet og en visken. Jeg prøvede at falde i søvn igen men uden rigtig hel.  Grunden til alle de lys og visken var fordi alle skulle krydse Awaroa crossing, som var kl 7. Jeg stod op omkring kl 8, begynde at pakke mine ting sammen og finde morgenmad frem. Det var faktisk rigtigt hyggeligt fordi alle var væk så det var kun familien fra i går som jeg krydsede med i går og en anden dame tilbage i hytten. Familie var oppe før jeg var og have varmet vand. Jeg var så fræk at spørge om jeg kunne få en kop vand til min kaffe. Det måtte jeg gerne og det indledte en samtale. Det viste sig at sønden på min alder, han skal til Sverige til august på international universitet i et halvt år. Ham og hans mor har nogle dage i København inden. Så jeg gav dem min Facebook og lovede at vise dem rundt hvis de kom til Århus. Dejligt at kunne tilbyde nogen andre hjælp. Det tilbyd mig tilgængelige at jeg kunne overnatte ved dem i Wellington. 




Omkring kl 9 begynde jeg at gå og lige som jeg kom ud af døren have ægte parret også bestemt sig at gå, så vi besluttet os for at følelses ad. De var nu så søde!!:)   


Vi starte vores gå tur og besluttet og for at følge den røde linje i kan se på skiltet her 


 
9:42 kom vi til den smukkeste strand på hele turen. Onetahuti. Virkelig smuk og skønt at gå der. Satte virkelig stor pris på at være der. Et kæmpe smil brede sig på mine læber :) 



Vi skulle over denne bro for at komme ned til stranden 






Billederne er fra strande. På stranden blev en masse mennesker læsset af med kano for at sejle rundt. Vi forsatte vores tur gående op og fik den flotteste udsigt over stranden med det klareste blå vand. Her fra kunne vi se hvordan grupperne af kajakerne øvede sig. 



Og lige neden for skrænten svømme en sæl rundt eller den lå nu mere med den ene finde i vejret som om den vinkede til os. 



Efter vores fantastiske tur langs Onetahuti Bay kom vi til et minde sted og til et skilt der viser havet omkring national parken  som er fredet så det er ikke muligt at fiske,  men der er masse både der sejler rundt det med turister. Jeg synes lidt det er en skam der er så mange taxa der køre frem og tilbage.  
 


Vi kom til denne smukke bro jeg lige vil dele lidt billeder af med jer 



Vi holde en pause i bark Bay hvor vi fik lidt at spise, jeg nød en varm kop kaffe og lidt frugt. Jeg blev desværre forstyrret af en masse irriterende sand fluer. Lige som jeg var færdig med min middagsmad kom der et kamera hold gående som skulle filme noget fra stranden, det så meget spændende ud. Vi besluttede os for at gå videre jeg kiggede ud på stranden og kunne se der var en masse folk der havde fået samme ide som os med at holde en middags pause. Disse folk var bare på tur i deres kano. 




Efter pausen i Bark Bay kom vi til denne meget populær og flotte sving bro. Det kildrede lidt i maven da jeg gik over, fordi den gyngede så meget. Men det var virkelig sjovt. 
Her er et billede af broen. 



Kl 15:30 kom vi til Torrent Bay hvor ægteparret skulle overnatte i deres telt. Jeg sad ved dem lidt og fik lidt nødder mens jeg ventede på at vandet trak sig tilbage så jeg kunne krydse. Mens jeg sad der og vente kom der tre forskellige fugle virkelig tæt på som var interesseret i mine nødder. Vandet have trukket sig tilbage og jeg besluttede mig for at gå over,  men lige som jeg skulle til at sige farvel til ægteparret besluttede de sig for at gå med mig og overnatte i Anchorage Kay, Damen besluttede sig for at krydse vandet mens hendes mand besluttet sig for at gå rundt om for at se naturen (en længer tur) 

Et billede fra stranden hvor en båd står tilbage efter vandet har trukket sig ud.  



Vi krydsede stranden, men  vi undgik desværre ikke at få våde fødder. Vandet var heldigvis ikke så højt kun lige til lidt over anklerne men tilgængelige var det virkelig koldt så godt at huset lå lige på den anden sige helt ud til en flot flot strand. Wow wow wow fantastisk natur. I må være misundelig!:)  

En sø stjerne som i kan se på billede  lå på stranden som vi hjalp ud i vandet igen. 



Jeg kunne virkelig se da jeg kom til hoselt det var det første hosel på turen, hvis man var gået den anden vej. Flere endags turister, flere sove pladser, bedre faseliteriter som toilettet var bedre og flere af dem, køkkenet var større og bedre, større vinduesparti. Alt var bare lige lidt bedre her ja der var faktisk wi fee hvis man ville. Det ville jeg ikke gøre brug af fordi det synes jeg ikke rigtigt passet til den tur jeg have valgt at tage.  



Jeg besluttede mig for at finde en fri seng hvor jeg kunne stille mine ting og lige som jeg skulle til at stille min taske var der en ældre dame der kikkede forvirret rundt, hun lede efter et eller andet og pluslige spurgte hun  hvor er lyset henne. 

Lidt vildt at tænke på, hvor forvent vi er blevet, hun tager ud i en national park hvor der er ingen ting og forventer lys. På tros af hun kender til det ikke at have lys. 

Manden der stod for hytten satte gang i pejsen og jeg fik hurtigt fundet det våde tøj frem som blev sat foran pejsen. Ja faktisk havde hytten to tørre stativet som blev sat foran pejsen med folks våde tøj og sko. 

Der var nogen enkel folk der camperet ved siden af som kunne se vi have gang i pejsen og derfor kom ind til os. Manden som stod for hytterne sende dem ud igen, efter som de havde valgt at camperer skulle de også det, plus det er meget billige at campere sagde maden.  

Godt træt fandt jeg min aftens mad frem spise den med min lille pandelygte, men lille pludselige blev der noget lys tænd. Det var meget specialet, jeg fortrak faktisk hvis det have været slukket. Men igen bedre hut med sol celler som kunne give lys til hytten. 

Efter aftensmaden gik jeg i seng godt træt og med virkelig virkelig ømme fødder og trætte ben. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar