By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 7. april 2015

Abel Tasman dag 2

I dag d. 7 april begyndte jeg min gå tur kl 8:30 fra whariwharangi. planen var egentlig at jeg skulle vente med at gå til 10:45 så ville det nemlig passe med at jeg ville nå til awaroa crossing klokken ca. 17:00 en gåtur på 5 t 35 m (16,9 km) 

Kl. 10:50 kom jeg til Tataranui, hvor der var et lille hus / museum hvor folk kan blive samlet op og tag med en vand taxa. Da jeg kom rundt om hjørnet og kunne se huset begynde det at regne. Så skynde mig i læ for regnen og fik mig en appelsin.

Omkring Kl. 13:30 besluttede jeg mig for at gå videre, efter regnen var aftaget. Lige som jeg skulle til at gå mødte jeg et ægtepar der skulle den samme vej som mig, de bød mig på en kop kaffe, jeg takkede ja og satte mig ned. Jeg sad med parret i en halv time før jeg begynde at gå igen. 

Det var virkelig en fantastisk oplevelse at gå imellem træerne i læ for regn og lytte til dråberne slå ned på træerne, høre liv og naturen i bevægelse. Det var virkelig en sanseoplevede. Jeg tror aldrig jeg har været så glad for regn før det var fantastisk!!! 

Kl. 16 kom jeg til Awaroa crossing.  Jeg kunne se en stor gruppe som var ved at krydse. Mens jeg stod der og kiggede kom der flere til. Vi begav os alle ud på stranden hvor vandet tidligere have været, før det trak sig tilbage. En ung mand kom imod os og var hel høj. Han have måtte putte sin taske oven på hovedet for den ikke skulle blive våd. Jeg var nu glad for jeg stod på stranden med ægteparret og en familie bestående af far, mor, to sønner på 16 og 19 år. 

Vi begyndte at gå ud i vandet lidt længere ind mod kanten end der hvor fyren havde gået. Det var meget specielt at gå på stranden som var fuld af små Krabber og muslinger, det var godt jeg have min løbesko på som Steven have anbefalet mig. Vandet var hårdt og svært at gå i. Der var faktisk en kraft strøm der trak ud af så jeg var hele tiden nervøs for jeg skulle falde.  
En gang i mellem kom der en lille sandbanke hvor det gik lidt op af. Det dybeste sted jeg kom til, gik op til min navle så jeg måtte bukke mig lidt forover for at min taske ikke skulle komme ned i vandet. Jeg have også regnslag over min taske som hjalp så min taske ikke skulle blive våd og selvfølgelig også for regnen. 

Vi kom over,  jeg var så glad, det var som et lille adrenalin kik der blev udløst. Dejligt lige på den anden side var den hut jeg skulle sove i. Jeg sagde godnat til ægteparret som skulle sove på en camping plads lige ved siden af og gik ind i hytte hvor jeg fandt en seng, lagde mine ting, tog alt det våde tøj af og fik lagt det foran en pejs som der blev tændt op i det var rigtig hyggeligt. 4 unge piger som alle var udviklings studerende sad og spilled kort, de tilbød mig at være med. En af pigerne var dansk. Det var nu meget hyggeligt at møde en anden dansker så langt hjemme fra Danmark. Jeg fik fundet min aftensmad frem og fik lidt at spise. Det begyndte at blive mørkt så alle tændte for deres små pande lygter, virkelig hyggeligt. Jeg gik i seng lidt efter, da jeg var så træt. 

Min nat var desværre ikke så god jeg vågnede midt om natten og skulle op og på toilettet, så på med en massetøj og pandelygten, ud i skoven hvor der var et lille moderne toilet som kunne trække op virkelig dejligt! 
Tilbage i seng men kunne bare ikke sove. Jeg kunne ligge og høre nogen dyr pusle og jeg tror faktisk jeg hørte en kiwi (new Zealands fugl) snakke. 
Manden som lå til min venstre side begynde at snorke øv øv :( 
Så vente mig om til min højre side hvor en ung man lå men lige pludselig lagde han sin hånd over på mig, så vendte jeg mig væk fra ham, over mod den snorkende kinesiske mand puha ja den nat var ikke god xS 






























 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar