By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

lørdag den 18. april 2015

Black rafting

I dag d 18. kørte bussen fra Hot Water Beach kl. 8:30 mod .. 
Vi gjorde et stop for at gå en tur, det regnede virkelig meget så det var ikke det fedeste, men det var en smuk gå turen og endelig også godt at komme ud af bussen. Stien førte over to broer og ind i en grotte.  En gammel grotte som var blevet lavet for at grave efter guld. Hyggeligt at komme ind i grotten hvor der var læ for regnen.  










Kl. 11 stoppede vi ved et supermarked så vi kunne købe ind. Jeg havde rigeligt  med mad så blev sidende i bussen. Jeg var den eneste i bussen. Buschaufføren kørte hen og tankede bilen og kl. 11:30 samlet vi de andre op igen. 

Kl. 13 kom vi til stedet hvor jeg have bookede mig til en Blak Rafting tur, hvor man kommer ned i en grotte. 
Jeg bestilte den tur hvor man kom til at se mest, men det var også den tur hvor vi var i grotten længst tid 5 timer.

Jeg var skrev op til 13:45 men der var sket en fejl så blev rykket til 14:45. Så jeg tog med kiwi bussen til hosels og tjekked ind sammen med Dominik, Mark og Leon. Vi fik et 4 persons værelse. Jeg begyndte at skrive i min nye dagbog. Super ide, det er virkelig hyggeligt. 

Leon have bestilt den samme rafting som mig, så vi gik ned til receptionen hvor vi blev samlet op. Vi var 6 fra kiwi bussen der skulle på den samme tur. Vi fik en våddragt, en jakke, sokker, sko og en varm trøje til at have på under tør/våd dragten. 

Jeg satte mig spændt ind i bussen og kørte af sted mod grotten. Vi var 7 i alt. Vi kom til et sted med et stort hul ned i en grotten. Hvor vi skulle lære hvad vi skulle gøre for at komme ned i hulet. 
Jeg kunne mærke min mave suste lidt da jeg stod og ventede på det skulle blive min tur til at komme ned.  Vi fik at vide vi skulle skrige hvis vi mindste grebet så ham i bundet kunne stoppe os. Jeg blev lidt nervøs, fordi det ligger ikke naturligt at skrige, jeg skreg ikke ved mit skydiv eller mit bung jump. 

Det blev min tur og jeg troede det ville gå vildt hurtigt men jeg tror ikke helt jeg var tung nok, for jeg skulle trække mig selv ned i stedet for at holde tilbage, på den første del af turen og den sidste del kunne jeg holde lidt igen virkelig sjovt. 
Vi kom ned for enden og blev bedt om at slukke vores lys, som vi have på vores hjelme så vi kunne se noget lys fra grotten. Dette lys kommer fra små
Insekter der kun lever 2 dage. Lyset fra dyrene blev brugt til at fange andre dyr som ville flyve ind i deres tråde. 

Insekterne ligger æg men skal ligge dem forskellige steder, den første der udklækkes spiser nemlig alle dens søster. 

Vi skulle gå hen af en smal gang for at komme til et tov hvor vi blev klikket på og kørte ned af. Virkelig sejt. 

Vi holdt en pause, hvor vi fik et stykke kage og varmt kakao inden vi hoppede i det kolde kolde vand. Efter vi hoppede i vandet med vores bade ring, som vi skulle ligge på, skulle vi trække os selv langs et tov for at komme længere ind i grotten. Efter lidt tid stoppede vi og alle hoppet i vandet. For at lave en lille opvarmnings dans. Efter dansen hoppede vi i ringene igen og en af de to guider trak os tilbage hvor vi skulle side med hinandens ben omkring os som et tog. Alle lamperne blev slukket og vi kunne se det flotte lys fra insekterne. Guiden spurgte om der var nogen der kunne synge en sang Leon starte med at synes "Angels med Robbie Williams" vi sang alle med fantastisk oplevelse. 

Det næste vi kom til var en lille rutsjebane som vi kørte ned af. 

Derefter. Fulde vejen fordi der er så mange sten. Så guiderne fortælle mange vælter. Jeg var faktisk ved at falde men til mit held hjalp Leon mig. 

Derefter skulle vi kravle op af en lille væg for at komme op i et hul, jeg troede bare vi skulle hoppe derop for at tag et billede, men der var en lille vej man kunne kravle. En vej guiderne ikke tog så mange med til. 

Derefter holdt vi en pause hvor vi fik varmt saftevand og et stykke chokolade. Vores krus blev efter følgende brugt til at sætte på vores lamper,så vi kunne tag et billede. Det blev faktisk ret godt. 

Det sidste vi kom til var, to vandfald som vi skulle kravle op af. Hold nu op det var faktisk stort. Jeg tænkte der kommer jeg aldrig op, fordi jeg er så lille men det var intet problem, så rar følelse med dejligt men nogle små kik. 

Da vi kom ud af grotten var der helt mørkt, det var som om vi stadig var i grotten lidt specielt. Vi blev kørt tilbage til start stedet, fik et varmt bad/ det var ikke så varmt så det blev et hurtigt bad. Der efter var der varm suppe og brød. Mens vi spise det blev vores billeder vist på en skærm. Leon købte billederne som vi alle deler så vi kun behøvet at betale 4 doller hver. I den video kan i se en demo af hvad vi lavede i grotten. Og billeder af os. Jeg vil ligge den op når jeg kommer hjem til dk.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar