By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 11. maj 2015

Delfin svømning i Bali

D 11 I dag stod vi op kl. 8 og gik ned og fik morgenmad.
Billeder af hotellet.

Ved morgenmaden sad vi og planlage hvad vi ville se mens vi er på Bali. Lidt over 9 var vi færdige og gik hen til Nickturs for at lave en plan med Nick. Han var rigtigt sød og hjælpsom, han kom op med en plan hvor vi kunne se alle de ting vi gerne ville og hvad der ville være smartes at gøre. :)

Det blev besluttet at vi skulle ud og svømme med delfiner i dag og så kunne vi tænke over tingene og vende tilbage til ham bagefter.

Vi valgte at gå hen for at snakke med et dansk dykker firma omkring noget dykning og derefter hen i det store supermarked for at købe en lille kuffert. Derefter tilbage til hotellet. Kl. var nu blev 12 og vi besluttet det ikke kunne betale sig at gå til stranden. Vi stillede tingene op på værelset. Tog et stykke af melonen med ned til poolen som vi lagde os ved.

Dejligt at ligger og få lidt sol. det noget helt andet ind i New Zealand hvor det er kold.

Kl. 15 bankede det på vores dør det var en fra receptionen der ville høre om vi var klar fordi chaufføren ventede. På vejen hen stoppede vi og samlede to damer og en datter op fra Holland.

Vi blev kørt hen til stedet hvor vi skulle svømme med delfinerne. Hold nu op det var godt nok noget af en vej vi kørte på de sidste par kilometer. To gedder ville ikke flytte sig fra vejen. En abe hoppede rundt ,spændt fast til en pæl og tre mænd stod og gravede et hul med en pind for at få noget grundvand op.

Da vi kom frem ventede vi et godt sykke tid før instruktøren kom.

Vi fik en redningsvest  og skulle derefter i en båd. Var var 20 mennesker i båden og tre  guider. Vi blev ikke sejlet langt væk fra kysten. Der var en lille flydende plat form. Meget specielt men med en charme over sig. En masse store skibe lå for anker rundt om. Alle blev fordelt rundt vi kom i en gruppe med de tre fra Holland.
Guiden hoppede i et lille bassin / pool hvor en 5 år delfin svømmede rundt.
Vi blev bed om at hoppe i efter. Vildt at se delfinen så glad man kunne virkelig se den nød at blive æret. Den lage sig med maven op ad og lukkede øjnene. Vi havde i alt 45 minutter med delfinen i vandet.

Vi fik en masse kys og kram af delfinen. Manden kunne fortælle at delfinen var blevet fanget i et fiske net og han havde taget sig af den efterfølgende og havde lært den alle dens kunster. Før i tiden lukkede de delfinerne ud efter de have leget med dem, men de sidste par år er det blevet for farligt med alle de vandscooter  der køre rundt omkring i vandet. Men også fordi at delfiner opsøger mennesker og er ikke bange for dem og det kan give
problemer.

Efter at vi havde svømmet med delfiner viste de os en lille pool med 25 små baby hajer der svømmede rundt også nogen som var indsamlet fordi de er blevet fanget i et net.

Efter det blev vi sejlet tilbage til land hvor vi kunne tag et bad derefter havde vi mulighed for at få noget frisk frugt og koldt at drikke.

Kl. 17:30 blev vi kørt tilbage til hotellet hvor vi skifte detøj og gik ned til Nick for at bestille forskellige spændende ture som i vil høre mere om senere.

Efter det var bestilt gik vi hen til en restaurant for at få lidt at spise. Jeg fik kylling og kartofler. det smagte rigtigt godt, Klaus fik noget meget stærkt ris og grønsager. Han troede han have bestilt fisk men det var vegetar istedet for.

Efter vi  havde spist var kl. 20:30 og vi gik hen og købte noget vand til dagen efter,  hvor vi skal på udflugt og se en is mums! Nu er det vist også snart senge tid godnat :)

Beklager men alle billeder blev taget med mit kamera så de må komme senere.