By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 28. april 2015

Franz Josef anden dag

D 28/4 
Mit vækkeur ringede kl. 7 jeg havde booket en tur op på Franz Josefs Glacier. Vejret var virkelig dårligt så gik hen til receptionen hvor jeg have booket mig tur og fik af jeg at vide at den var aflyst pga. vejret. Jeg snakkede med en af guiderne og fortalte jeg gerne ville gå en tur, havde hørt der var en god tur på 8 timer men guiden sagde han ikke syndes jeg skulle gøre det, fordi det var en lang og hård tur og jeg ville ikke kunne se noget. Jeg mødte Dominik og vi besluttede os for at gå en lille tur sammen for at se Glacierne de andre var gået for længst så kl. 8:45 begyndte vi at gå. Vi gik langs en vej i lang tid, virkelig en kedelig gå tur og vejret var virkelig træls med regn.


Kl. 9:40 kom vi til en sti som var meget hyggelig at gå på 



Kl 10:15 var vi ved Glacierne og det var virkelig svært at se noget.  



Tilbage til vejen hvor vi begge var trætte af at gå i regnen, så vi besluttede os for af blaffe. En bil kom forbi men havde ikke plads så den kørte videre. Det begyndte at klare lidt op så vi stoppede for at tag et billede. Lige som vi stod og tog billeder kom en ældre dame i bus , hun ville fortælle der var en sti vi kunne gå på i stedet for at gå langs vejen. Det endte med hun kørte os til byen. Meget hyggelig dame, der fortalte hele vejen tilbage, om fuglene her i New Zealand. At de normalt ikke er bange og kan komme og sætte sig på din skulder, men da englænderne kom, tog de en masse dyr med som dræbte fuglene f.eks katte. 

Kl. 12 var vi tilbage og besluttede os for at hoppe i spa-badet. Dejligt afslappende. Det regnede ikke lige så meget som det gjorde dagen før, men stadig hyggeligt. John en irsk fyr som også var i vores bus på nord øen hoppede også i spaet med os og flere kom til. 
Efter at have siddet lidt kom Christine tilbage hun havde måttet give op, hun kunne ikke følge med Clare på den 8 timer gå tur. 

Efter spaet hoppede jeg i bad. Christine og jeg gik sammen hen på en Cafe for at få en kop kaffe og internet. Efter at have siddet der i langtid besluttede vi os for at gå tilbage til hoslet, da vi kom udenfor var det klaret op virkelig smukt. 



Kl.17 besluttede Dominik, Christine og jeg os for at gå en tur. Regnen var også stoppet. 



Vi gik op til en lille grotte 25 minutter tog det os at gå der op. Da vi kom der op stod 4 piger fra vores bus og kiggede. De kunne ikke beslutte sig for om de skulle gå derind. De ventede på at to  andre skulle komme tilbage og fortælle om hvordan det var. 

Dominik og Christine ville ikke gå derind men jeg besluttede mig for at jeg ville. Så jeg tog mine sko af og ville gå derind. De to der var gået derind tidligere kom ud og sagde det var godt. Tre af piger besluttede at gå med mig. men to af dem valgte at vende om kort efter. Jeg havde ikke taget nogen lommelygte med så jeg lyst med min telefon. Det havde regnet virkelig meget, så der var meget vand i grotten. Vandet var faktisk rigtigt koldt og stenene gjorde ondt at gå på, så jeg prøvede at gå i kanten hvor der var sand, jeg havde taget skoen af, for ville ikke have dem våde når jeg skulle gå ned igen. 



Inde i grotten var der en del vand der kom løben ned virkelig hyggeligt at gå der. Måtte vente på pigen der fulgte efter mig. Hendes mobil gik ud så vi have kun min telefon at lyse med. Det tog 10 minutter at komme ud på den anden side. 




Da vi gik tilbage kunne vi se nogen glovarmer de samme dyr som også var i grotten da jeg Black raftede. 


Da jeg kom tilbage ventede Dominik og Christine på os. Det var blevet mørkt da vi kom ud. Fed følelse,  glad for at jeg holdt fast i at jeg ville gå derind!:) 



Vi  var nede af bjerget kl. 18:20 og Christine have fundet en gå tur på kortet som var kort og hvor hun kunne se glovarmer hun spurgte om jeg ville med og jeg sprang til. Det var rigtigt hyggeligt at gå og snakke med hende. Vi så desværre ikke ringtig nogen glovarmer. 




Vi var tilbage ved det lille hus kl. 19. Vi gik sammen hen og lavede lidt aftensmad. Min aftensmad bestod af nudler og toastbrød. 

Clare, Dominik og John sad og drak en øl da vi kom tilbage igen. Vi satte os ned og snakkede, virkelig hyggeligt at sidde sammen. Mange af de andre fra bussen jeg var med i Nord var kommet med bussen til Franz Josef i dag. Grunden til de først kom i dag var fordi de blev to nætter i Wellington.  Så der var fest i salen hvor de andre have spist pizza dagen før. 
Jeg gik med derhen for at hilse på de andre og derefter i seng. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar