By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

fredag den 17. april 2015

Hot Water beach

D 17 
Idag vågnede jeg virkelig sent så have kun 10 min til at pakke mine ting og hoppe ind i bussen. Jeg kunne ikke finde min nøgle da jeg kom ned i receptionen og der var ikke tid til at gå tilbage til værelset så måtte betale 5 doller i straf. Kl. 8:45 kørte bussen fra Auckland mod Hot Water Beach.  

Alle i bussen var trætte efter by turen i går så det var godt at kunne sove i bussen.  Kl 13:30 gjorde vi et stop og vi have derfor mulighed for at gå ned til stranden som var omkring 30 minutters væk fra bussen. Men det hele vær, hold nu op det var smukt da vi kom ned på stranden wow. 






Kl. 16 ankom vi til campingplads/hosels hvor vi skulle sove i små hytter med 7 personer. Jeg var træt så tog en lille lur. 


Derefter gik jeg op og lavede lidt aftensmad bestående af nudler og et brød ikke det vilde. Det spiste jeg mens, Cathy, Dominik og jeg så en film i et fælles rum. (The Wold of woldstreet) Rigtigt hyggeligt  kl 22:30 besluttede vi os for at gå ned til stranden for at se Hot Water Beach. Vi havde fået at vide det var omkring kl. 22-23 der ville være lav vande. På vejen til stranden mødt vi tre piger, der fortalte det ikke var særlig godt og de ikke have fundet noget varmt vand. Så forventningerne var ikke så høje. Vi kom til stranden og der holde flere bil. Vi gik langs stranden og kom til en klippe hvor der var en lille sti så man kunne komme igennem. En ældre mand kunne fortælle at der stadig ikke var meget vand så vi skulle vente lidt til vandet havde trukket sig mere væk fra stranden. Vi gik langs vandet og kom til  to store sten som vi gik i mellem. 




Jeg kunne se en masse lys samlet i en gruppe på stranden det så rigtigt hyggeligt ud med alt det lys. Vi kom til gruppen som stort set var mennesker fra kiwi bussen der have fundet en varm kilde og hold nu op det var varmt i midten man kunne ikke engang have sine fødder i det, så varmt var det. Flere begyndte at grave ved siden af den varme varme kilde med en skovle, som de have taget med fra bussen. 

To piger fik lavet et lille hul som man kunne soppe i, i kan se billeder af det nedenfor hvor jeg står i det. Virkelig fantastisk oplevelse at mærke det varm vand komme op fra undergrunden og mødes med det kolde vand i havet.  






Efter at have brugt en time på stranden gik vi tilbage til hoselset/ campingpladsen. Jeg tog et varmt bad inden jeg gik i seng. Det var lidt koldt at gå langs vandet på stranden.  

Nat nat 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar