By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

søndag den 12. april 2015

Auckland

D. 12 vågnede jeg tidligt fordi der var så lyst i rummet, jeg var virkelig nervøs for om jeg havde sovet over mig eller ikke have hørt Cassandras alarm, jeg gik på Toilettet og derefter ud  for at se om
Reception have åben den var stadig lukket så kunne hoppe tilbage i seng. Jeg kunne ikke rigtigt falde i søvn igen så lå bare og slappede af. Måske en halv time eller mindre efter ringede vækkeuret og jeg hoppede ud i bad. Efter badet tjekkede jeg min telefon og alle billederne var kommet over på min mobil så kan nu roligt slette nogen af billederne.  

Kl 8:35 denne gang i meget bedre tid kunne jeg hoppe om bord på bussen. jeg kom ind i bussen og så en dansk bog ligge på et sæde, så jeg satte mig for and. 

To piger foran mig viste sig så at være danske, men snakkede ikke med dem. 

Drengen bag ved mig henvende sig til mig og spurgte hvor jeg kom fra jeg svarede Danmark han spurgte om jeg ville have en bog jeg svaret jeg have den men han kunne prøve at spørger pigerne foran mig. Det gjorde han så men pigerne svarede at de skulle hjem i morgen. De snakked sammen, den ene spurgte den anden hvad det var for en bog, den var sikkert ikke på Dansk, jeg svaret at det var en dansk bog og så snakkede vi ellers ikke mere.  

Kl 11:30 holde vi ind i Matamata som er by med meget rige gårdejer. De har en masse rigtig gode heste til vædeløb, hvor en ryttere sidder i en vogn og hesten galop. Ud over det, er en af gårdejerne  blev meget ked eftersom vedkommendes gård er blevet brugt i filmen Hobbitten. 
Vi stoppede ikke så langt fra dette hus. Som de bruger som informations kontor. Hvor de arrangere ture ud til gården. Hvor de fylder en bus med mennesker og køre dem derud. 
I kan se på billede neden for dette hus. Rigtigt hyggeligt. 



Ikke så lagt fra huset gik jeg ind og købte en kop kaffe. Jeg sad alene og drak min kop kaffe så på uren 11:55 jeg måtte heller gå hen mod bussen igen så jeg ikke var den sidste. Hoppede ind i bussen med min kop kaffe og satte mig til at skrive og tegne i en lille bog jeg har købt mig. Rigtigt hyggeligt.  




Kl 14:30 ankom bussen til det sted hvor vi skulle være. Jeg fulgtes med to danske piger hen til hosels. Vi tjekkede ind jeg fik et 8 mands værelse med 7 andre piger. Jeg fik stillet mine ting og mødes derefter med piger for at gå ud og kigge på butikker. De to piger var rigtigt hyggelige at snakke med og gå med. De tager hjem om 4 dage så de er faktisk stadig i Auckland når jeg kommer tilbage efter Bay of Island så vi har snakkede om at lave noget sammen når jeg kommer tilbage. Jeg tager til Bay of Island med kiwi bus i morgen kl. 7 køre bussen så det er tidligt op og ud af fjerene (Y) :) 

Jeg fandt en fin kjole der var på tilbud som jeg købte 10hi ja som mormor ville have sagt hvad skal du bruge det til når du har så mange?, Men der er faktisk en god grund mormor. Jeg har ikke en som denne og har ingen med mig på turen. Så det er næsten et must have til Bali!:)  

Pigerne valgte at tag i biografen kl. 18 så vi splittede os op, jeg gik tilbage mod hoslet for at lave lidt aftensmad. På 7 sal. Er køkkenet så jeg hentede mine ting fra værelset og gik op af trapperne! (Lidt motion skal der til efter en lang bus tur) 
Min aftens mad blev til på pisa brød hvor der var hamperyg og agurk i, nudler, vand og kaffe. 
Jeg satte mig udenfor på en balkon  for at spise vild udsigt ud over byen. men fortrækker stadig natur udsigten, men flot var det.  Nogen mennesker bag mig sad i et spa og slappede af, det så hyggeligt ud. 





Efter min aftensmad var jeg så mæt og fuld så jeg besluttede mig for at gå en lille tur men da jeg kom ud af døren fra hoselet og på vej hen til hovedgaden var to mænd ved at komme op og slås og råbte fuck af til hinanden. Skyndte mig videre men besluttede mig for at blive på gå gaden i stedet for at gå ud og udforske byen efter som det var blevet mørkt. 


Det blev faktisk til en lille times gå tur og derefter fandt jeg en bænk hvor der var fri wii fee men godt var det ikke så ville gå op på værelset så mobilen kunne lade op  mens den prøvede at ligge mine tidligere opslag op på bloggen. Nettet forsvandt efter jeg gik op på 4 sal hvor jeg har værelse. 
Jeg forsøgte ikke mere og lagde mig derfor i sengen for at skrive på bloggen. Er nu færdig 10hi så vil smutte i seng. Glæder mig til i morgen og håber på der er en masse nye mennesker der skal med på kiwi bussen som mig selv der ikke har prøvet det før!:)  

Her er værelset jeg har sovet på i nat rød længe leve!:) 



Har fået af vide at der starte en "ny" bus i morgen. Hvor alle er nye. Bus chaufføren køre en hele rute fra Auckland ned til sydøen og op til Auckland igen og har fri derefter. Så de arbejder langtid af gangen. Man har derfor også mulighed for at følge chaufføren, men mange hopper af og på alt efter hvad de vil se. Der kommer en ny bus næsten hverdag!:) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar