By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

fredag den 3. april 2015

Kiwi - Northwood, Willowbank zoo

I dag d. 3 april stod den på afslapning efter byturen i går. Puha jeg har været smadret i min krop. Ondt i armene og lænden pga. alt det vandski i går og ondt i nakken fordi jeg har sovet forkert. Så min venstre side af nakken er så øm av av og piv piv piv. Men på trods af alle de ømme muskler og lidt tømmermænd tog Debbie mig med hen i en lille zoo. Debbies veninde har et ægtepar boende, som tog med os, det var rigtig hyggeligt.

Jeg tog en masse billeder af de forskellige dyr vi så, de kan ses nedenfor. 


Aarh jeg rørte den faktisk. 
























Dette skal forstille en Maori landsby i mini udgave. I kan se et lille hus, højt oppe det var der de opbevarede deres mad, så der ikke var nogen der kunne tage det. 


Et kiwi æg 

Grunden til at vi tog af sted var fordi de har et lille hus hvor der er kiwier. Kiwi er en fugl der ikke kan flyve, de findes kun på New Zealand men meget få steder. Kiwi er en truet art og de kæmper for at hjælpe dem. Mange kiwi dør fordi katte, hund og rotter osv. spiser dem, eller mennesker der kommer til at kør dem ned. Kiwien kommer kun frem når der er mørkt. 

I huset var der nogen røde lamper så vi kunne se hvor vi gik, men meget lys var der ikke. Vi så faktisk rigtig mange det var fantastisk. På vej ud begynde de at snakke til hinanden det var en skøn oplevelse at stå og lytte til dem. Et par kom ind i det mørke hus og larmede  så de desværre stoppede, men fedt at opleve. 

Prøvede at tag et billede men man måtte ikke bruge noget form for lys så det er svært at se. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar