By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 15. april 2015

she is a lady

D15 
Idag kunne jeg sove længe for skulle først mødes med Cathy kl 9. Vi have i bussen på vej til Bay of Island bestilt en sejltur rundt for at se nogle af de mange øre de har i Bay of Island de har faktisk 133 små øer. Nogen af dem er privat ejet men for at eje en ø skal man være to om en ø og selv om de er private kan man faktisk godt sejle ind til dem og gå nogle ture. 

Vi spiste morgenmad sammen og kl 9:40 gik vi mod havet som  var 5 min væk fra havnen. Vi kom ned ad bådbroen og kunne se båden "She is a lady" ligge fortøjret vi hoppede om bord og til min store overraskelse var der kun en der stod for det hele og ansvaret for omkring 16 personer. Han fortalte os hvor rednings vestene var, men at vi ikke behøvede at tag dem på og derefter sejlede vi afsted. Dem der have lyst fik lov at styre. Det havde jeg, jeg styrede også sejlene skulle op, så jeg sejlet båden op i vinden og derefter satte han nogle forskellige til at gøre forskellige ting så sejlene kunne komme op. 

Dejligt at være på vandet igen har godt nok savnet det.  Siden jeg var i Wanaka har jeg virkelig haft et savn til at være på vandet så det var skønt da vi endelig sejlede og motoren blev slukket. 



Vi gjorde et stop ved en stranden hvor vi smed anker. To kajak blev sat i vandet. Kaptajnen sejlede nogle mennsker ind til stranden så de kunne gå en tur. Cathy og to piger hoppede i vandet, for at svømme ind. Kaptajnen sagde vandet var omkring 20 grader. Jeg syndes det var for koldt til at hoppe i måske fordi der var en kold vind der blæste, så jeg hoppede i en kajak og sejlede rundt, dejlig at komme tættere på stranden. Da jeg begyndte at blive træt sejlede jeg ind til stranden hvor jeg gik en tur op på et bjerget hvor der var en gammel ruin. Lignede noget fra krigen, jeg stod og kiggede ind,  der var vand derinde, gammelt og lidt skummelt. Men udover var der en skøn udsigt, jeg gik tilbage mod stranden.

Det var en kort tur tænkte jeg så jeg ville gå lidt længere, så jeg gik over et bjerg og kom til en anden rigtig smuk strand, og tilbage igen. 




Min timing var perfekt, jeg kom tilbage til den strand jeg var sejlet indtil, den hvor de  andre også var blevet læsset af på, det passede lige med at kaptajnen  kom sejlen med Sandwich,  han havde lavet. Mums det smagte godt. Han fortalte om at han blev betalt for at sejle rige mænds Yard til fijiøerne virkelig sejt. 






Det vil tage ca. 8 dage at sejle til fijiøerne  fra Bay of Island. Der er mange der sejler væk på denne tid af året fordi det bliver koldt. 
  
Han fortalte også om at det ikke er særlig godt betalt at arbejde i New Zealand. Og at det kan være svært at finde et job her. 

Han fortalte der er mange mennesker der ikke vil bo i New Zealand fordi vandet er koldt, det regner og det er svært at finde job men også fordi de ikke  har nogle flugtninger der kommer til New Zealand. Hvis folk fra Afrika skulle sejle til new Zealand ville de synke under vejs. 

New Zealand er et land der ikke har brug for andre lande fordi de egentlig kan klare sig selv. De har alle de ting de skal bruge, de kan dyrke alt de mad de har brug for. 

Vi fik en småkage og et styk frugt inden vi vent tilbage til vandet. 
Vinden var mere kraftig ind da vi sejlede afsted så han satte et reb i storsejlet. Båden hældte meget. Det var sjovt at se hvordan folk regeret på det.  




Vi så dersværre inden delfiner men det var en rigtigt god tur og dejligt at have været på vandet igen. Inden vi gik tilbage til hoslet kiggede vi lige på lidt butikker. Jeg købte mig en ny bog til at skrive dagbog i, glæder mig til at komme igang med at skrive i den og sætte ting ind, kort osv jeg har gemt fra forskellige steder jeg har været i New Zealand. 

Vi kom tilbage til hoslet. Hvor en ny dreng have overtaget Beau seng. Faktisk en dansk dreng ved navn Mark fra København, han have lige været ude at løbe langs stranden,  jeg aftalte med ham at vi skulle løbe hen til et vandfald der skulle være rigtigt smukt i morgen. Vi aftalte kl 7 så vi kunne nå tilbage og få et bad inden kl 10 hvor vi skulle tjekke ud. 

Aften blev stort set brugt på at side på deres værelse, høre musik, snakke og bare slappe af.  

Derefter gik jeg ned på mit værelse pakkede mine ting og gik træt i seng. Man bliver træt når man er på vandet, med alt den dejlige friske luft. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar