By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 13. april 2015

Bay of Island

D. 13 I dag tjekkede jeg ud af hoselset i Auckland. Pigerne i værelset lå alle og sov, så tog  mine ting ud på gangen og pakkede dem der. Var virkelig frisk og spændt jeg gik hen til busstop stedet jeg blev læsset af ved i går. Jeg var der i rigtigt god tid klokken var 7 da jeg stod i en stor gruppe af mennesker som alle vente på den samme bus som mig.
 
Bussen kom kl 7:15 og der blev dannet en lang kø af mennesker. Foran mig stod en pige som jeg snakkede lidt med mens vi vente. Hun fortalte hun kom fra Taupo, og kun have købt Bay og Island turen af kiwi og derefter skulle hun hjem. Jeg gik derfor ud fra hun kom fra New Zealand. Jeg kom ind i bussen som en af de sidste.
Bussen var godt fuld. Jeg gik ned af gange og kunne se en masse spændende og håbefulde mennesker. Jeg stoppede og spurgte en lyshåret pige om jeg måtte sidde ved hende. Det måtte jeg gerne og vi faldt hurtigt i snak, hun var også lige begyndt hendes tur, dejligt endelig at møde en glad, spændt og ny. Bus chaufføren fortalte alle de vigtig ting om kiwi eksperiment som bus selskabet hedder. Vi stoppede ved en cafe hvor vi kunne købe lidt at spise og drikke. Puha der blev proppet i cafeen fordi vi var så mange der kom ind på samme tid. Jeg købte en bolle og en kop kaffe da jeg ikke have fået noget morgenmad inden. pigen jeg sad ved siden af i bussen "Cathy" satte os ved et bord udenfor.  

Folk omkring os begynde at gå hen mod bussen. Jeg var ikke færdig med min kop så tog den i hånden og gik mod bussen. Tre drengen gik foran os og var på vej den forkerte vej så vi hjalp dem lige hen til bussen. Vi hoppede om bord på bussen som de sidste, lidt pinligt de ventede på os 5 personer. Bussen kørte af sted igen. 

Vi stoppede ved et vandfald så vi kunne strække ben og dem der skulle på toilettet kunne komme det. Cathy og jeg hoppede ud af bussen jeg kiggede tilbage og kunne se pigen jeg have snakket med inden jeg hoppede på bussen stod alene og spurgte hende om hun ikke ville med os ned og kigge på  vandfaldet. Vi gik alle tre sammen og faldt rigtigt godt i snak. Det viste sig at pige kommer fra Sverige og ikke New Zealand som jeg først troede. Btw hedder hun Emma. 





Bussen kørte igen og så var vi der, omkring kl 2 jeg var lidt hurtigere ind pigerne til at stille mig i kø i receptionen. Receptionen var virkelig virkelig lille så det tog noget tid. Jeg fik en seng i værelse nummer 15 som var et 8 mands værelse. Jeg gik hen med mine ting. Jeg var den sidste så fik den øverste seng øv! 6 andre piger var i rummet og en dreng/ mand 
Lidt specielt for værelserne var en bygning hvor døren var en dobbelt glasdør som en terrasse dør. I værelset var der et badeværelse med toilet og bad. Og ved siden af et lille køkken. Det blev brugt som opbevaringen af madvare, dog uden køleskab. 

Jeg gik tilbage til receptionen for at se hvor langt de to andre var kommet. Cathy stod og skulle til at betale. Hun fik værelse nummer 21 så på anden sal. For at komme der op skulle man gå op af en udendørs trappe. Cathy fik et værelse med Emma og de tre drengen vi hjalp hen til bussen. To piger fra Østrig og en dame fra Tyskland. 
 
Jeg sad med dem oppe på værelset og snakkede. Drengene kom fra Tyskland, Canada og London. De havde også først lige mødt hinanden på bussen så vi var alle nye. De to piger fra Østrig kendte dog hinanden. Emma, Cathy og jeg besluttede os for at gå ud at købe noget at spise vi fandt et supermarked hvor vi fik shoppet og gik tilbage til hoselset hvor vi lavede noget mad i det fælles køkken på hoselset. Middagsmad bestod af mit piza brød med hamburyg og agurk. 
Vi gik tilbage til værelset hvor Beau sad fyren fra Canada, han have været ude og købe en kasse øl som han delt med os, virkelig sødt af ham, kassen blev drukket og vi gik ned til en alkohol butik hvor vi købte en kasse. Tilbage til hoselset hvor de to drenge og to piger var kommet tilbage efter de også  havde handle. Vi besluttede os for at hoppe i et lille spa som er på hoselset. Så Dominik fra Tyskland, Beau fra Canada, -- fra London og os tre piger hoppede i spaet. Virkelig hyggeligt det begynde faktisk at små regne lidt men vandet var så varmt så det gjorde ingen ting. Der var rt bade bassin med koldt vand ved siden af, så det hoppede vi over i når spabad blev for varmt. 

Efter lidt tid valgte vi at gå op, fik noget tøj på og gik over på en bar hvor vi fik nogen øl for at få tiden til at gå vi skulle først spise kl. 19 vi var alle meget sulten. Vi sad på baren og spillede kort. 


 Kl 19 gik vi tilbage til hoseslet og gik noget aftensmad. Hoselset have lavet grill aften med lækkert mad. Derefter var der fest (Toga party) Beau var selvfølgelig klar på det så han klæde sig ud. Pigerne i baren delte hvide lagner og guldbånd ud. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar