By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 14. april 2015

Cape reinga

D 14 april kl. 6 ringede mit vækkeur jeg stod op og mødtes med pigerne i køkkenet for at få lidt morgenmad kl. 7:05 blev vi hentet af en guide "buschaufføren". Vi kørte af sted og stoppede i en hellig skov for Maori. Denne skov har nogen af de ældste træer i New Zealand. Et træ der er 500 år vi stoppede og have mulighed for at kramme dette store store træ. For Maorierne er det at kramme et træ måden at få noget positiv energi på. Maori få deres energi gennem træerne.  

Vi kørte videre ud på en strand som vi kørte på i en time, sammen med en anden bus fra samme selvskab. Vi stoppede først ved et kæmpe sandbjerg hvor der var mulighed for at sandsurfe. Det blev anbefalet at man tog sit varme tøj af så man ikke fik sand i det hele og fordi det var hårdt at gå op af, så jeg havde bare min top på, men hvor var det koldt at vente på at alle skulle ud af bussen, finde et board og buschaufføren skulle fortælle om hvordan vi skulle gøre. 

Vi gik op af bjerget. Dominik, Emma og jeg som de første osv. Vi var derfor også de første der skulle køre ned af. Dominik først så Emma og derefter mig. Det susede godt nok i maven da jeg lå på boardet ned af sandbjerget, hold nu op man kunne altså få fart på når man kørte ned af bjerget. 

Vi to alle to ture. Cathy styrtede så hun tog kun en tur. Det så ret slemt ud da hun styrtede men hun er okay. 

Efter sandsurfing kørte vi ud på spidsen, for at gå en lille tur ud til Lighthouse. For at komme ud til huset eller fyret skulle man igennem et lille hus, et historiskhus for Maori kulturen. 

Når man dør som Maori kommer man op og får vinger hvis man har været et godt menneske hvis man ikke har været et godt menneske falder vingerne af og man falder ned til det vi kalder helvede.  
Maorierne bliver begravet på et bjerg. Jo højre status jo højre oppe på bjerget bliver man begravet. Når man er død som Maori bliver ens ånd i  kroppen i et år før den forlade jorden og kommer op i himmelen. 

Dette hus er et sted hvor ånden kommer hen og man må derfor ikke spise i dette hus fordi maden er med til at holde Maoriernes ånd på jorden. ånden bliver tiltrukket af maden.   
 
Mens vi gik ned mod til lille fyr begynde det at regne helt vildt. Men kort efter stoppede det og så var der solskin, meget mærkeligt så hurtigt det skifter. Billederne kan ses nedenfor. 

På vej tilbage stoppede vi et sted for at få fisk and Chips. Som skulle være de bedste i New Zealand og de var virkelig gode. Dejligt der ikke var så meget fedt på dem. Jeg delte med Cathy. Det var så meget bedre ind på Stuardt of Island.  

Vi var tilbage på hoslet i Paihia kl. 5 efter den lange dag hvor vi bare havde siddet i bus ville jeg gerne ud og gå, Dominik var frisk på en gå tur, så vi gik en tur langs vandet. Virkelig smukt og dejligt at komme ud og gå lidt efter at have siddet i bus en hel dag. Vi kom til en masse mærkelig Mario skulptur. Som vi tog billeder af. Derefter gik vi over en bro og ville finde et punkt vi have set på kortet men uden held og efter som det var blevet mørkt valgte vi at gå tilbage til hoslet. Vi gik tilbage mod byen og byen var så flot, der var helt mørkt så vi kunne se en masse lys, det var virkelig smukt, jeg tog nogen virkelig flotte billeder med mit kamera. Min mobil lå til ladning på hoslet. På tilbage vejen gik vi op af et lille bjerg og satte os på en bænk hvor vi kunne sidde og kigge på stjernerne. Der var virkelig stjerne klart så vi kunne se de 4 stjerne man kun kan se på
New Zealand. 
Vi gik tilbage til hoslet og derefter gik vi alle hen til fælles rummet/ baren hvor der var quiz. Vi dannede et hold "værelse 21 + Cathrine" Vi var virkelig dårlig og lå på en sidste plads hele vejen, men den sidste runde var en musikrunde og der kunne vi være med, så vi endte kun på en 5 sidste plads ud af 15-20 hold hihi :)  

Derefter gik vi i seng. Vi var alle meget trætte. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar