By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

lørdag den 4. april 2015

Nelson

I dag d. 4 april sagde jeg farvel til Jess, Josie, huset og hunden for at tage på påskeferie med Steven, Debbie og Torben. Jeg pakkede mine ting i går så alt var klar og pakket en pose med ting som Debbie vil tag med til Auckland når hun skal op og besøge hendes mor og jeg skal med flyver videre til Bali. 

Omkring kl 10 kørte vi af sted mod Nelson. 5 timers kørsel fra Christchurch. En lang køretur men vi fik en rigtigt god snak så tiden fløj bare af sted. Da vi havde en halv time tilbage af vores køretur begyndte bilen at sige en underlig klik lyd. Vi ledte over alt efter et sted vi kunne køre hen for at få nogen til at kigge på bilen men uden held. Alle havde lukket pga. helligdag. 
Vi stoppede på en tank hvor der bagved var en slags "jem og fiks". Vi spurgte en mand tilrådes. hen kunne desværre ikke rigtigt hjælpe os. Debbie så at der var noget i motoren der var gået løst så det fik Steven skruet på igen og der blev fyld 4 liter olie på bilen. 

Vi kørte videre og lyden var væk, vi var alle helt vildt glad men lyden kom desværre igen dog ikke så kraftigt. Vi stopped ved et supermarked for at kigge på bilen. Vi kunne ikke se nogen ændringer og den ting der før have siddet løse sad stadig som den skulle. Vi besluttede os for at gå ind og shoppe for at købe mad, så jeg har mad til min tre dages gå tur på Abel Tasman. Det glæder jeg mig helt vildt til det bliver virkelig spændende.  

Da vi næsten var færdig med at handle, jeg manglede bare en ting som jeg gik hen efter, støtte jeg ind i en ung herre i oranges tøj som var meget beskidt. Ja han lignede rigtigt meget en mekaniker så jeg valgte at spørge om han var mekaniker og måske kunne hjælpe mig / os. Han var ikke mekaniker men vidste en masse om biler og ville selvfølgelig gerne hjælpe. Vi aftale at mødes udenfor butikken efter vi havde handlet færdig. 
Jeg fandt Debbie, Steven og Torben og fortalte om fyren jeg have snakket med. Vi stillede os i kø og mødes med fyren udenfor.  

Han mente ikke det var noget der var farligt da den ikke røg, eller spildte olie. Han sagde vi skulle hole øje med hvor meget olie der var på i morgen men han mente godt den kunne klare den over helligdage. Så vi kørte videre, fik tjekket ind på et hosel. Torben og jeg skal sove i et telt / Tippi i aften så det bliver rigtigt godt haha ;D Steven og Debbie i en lille lejlighed overfor. 

Vi fik sat vores ting og kørte ud til stranden for at gå en tur. Det var rigtigt hyggeligt at gå der. Der var lavvandet så vil kunne gå ud på en spids ligesom oppe i Skagen/ dog ikke så lang. Vi gik ud til spidsen og tilbage igen. Da vi skulle tilbage var det allerede ved at blive højvandet så vi måtte gå over lidt vand. 

Vi så solen forsvinde ned bag bjerget og månen komme frem. Månen var helt rund og rigtigt flot. Vi stoppede set sted og fik aftens mad inden vi kørte tilbage for at hoppe i seng. 

Her er billeder fra vores lille gå tur 






Sov godt knus :) 
(Tillykke med fødselsdagen til verdens bedste mormor, elsker og savner dig knus) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar