By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

søndag den 26. april 2015

Lake mahinapua

D 26/4 Lake Mahinapua 
Jeg tjekkede ud kl. 8:30 og kl. 9:30 kørte bussen, vi stoppede lidt uden for byen, vi havde så mulighed for at gå en tur rundt langs vandet, af en sti til vi kom til et sted hvor der lå mange sæler, eller køre med bussen i stedet og gå et kort stykke. Jeg valgte at gå, på trods af det regnede og blæste meget. Det tog mig ikke langtid 30 min at komme til stedet hvor sæler lå og det var dejligt med noget frisk luft. 
 



Lidt ærgerligt at der var så skyet, for kunne forstille mig den flotte udsigt der ville være her.  



Vi stoppede et sted mere, men regnen var virkelig slem så der var ingen der gik, i stedet blev det til en kop kaffe. Det sidste stop inden Lake Mahinapua var i Greymouth hvor vi havde mulighed for at shoppe kostymer til vores udklædnings aften. Vinderen ville vinde en præmie svarende til 200 doller = 1100 kr. Jeg havde aftalt med Clare at vi skulle klæde os ud som powerpuff pigerne. Vi ville gerne have Christine med men hun ville ikke klæde sig ud så det var kun os (de to piger jeg delte værelse med i Kaiteriteri)  vi gik hen i en udklædnings butik som buschaufføren havde vist os for at kigge, vi kunne ikke rigtig finde noget så det blev til blå og grøn ansigts maling. Derefter gik vi hen for at finde noget at spise. Hoslet vi skulle overnatte på var det eneste, der var i byen så vi skulle have lidt mad. Clare fandt noget mad og et par hvide sokker hun have brug for at købe, så det passede perfekt med at hun kunne gøre det og vi kunne bruge det til festen. 
Jeg fandt et par billige ballerina sko som jeg købte, jeg havde desværre glemt mine ballerina i Wellington. 

Vi var i Lake Mahinapua kl. 16. Vejeret var stadig virkelig dårligt så vi kunne ikke rigtigt lave noget. Stedet som vi var på havde et lille værksted hvor man for 20 doller kunne lave sin egen sten, det valgte jeg at gøre, det blev til en hval hale. Er virkelig stolt af den. 


Efter at have lavet sten, var der aftensmad det bestod af kød og kartofler. Fed mad som i jule tiden. 

Mig og Clare gjorde os klar bagefter. Vi have virkelig problemer med øjne malingen. Vi ville lave nogen kæmpe øjne som dem powerpuff har, men det fungerede ikke rigtigt efter lang tids forsøg gik vi hen til festen lige i tid til et fælles billede. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar