By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 22. april 2015

River Valley - Wellington - Kaiteriteri - Westport

D 22/4 Ankom vi sent til en lille hytte, i midten af ingen ting i River Valley. Hoslet mindede lidt om de hut jeg sov på i Abel Tasman. Alle fra bussen sov, i et stort rum. Det var det billigste. Dette sted var et sted hvor vi havde mulighed for at ride på heste og riverrafte. To ting jeg ikke synes jeg ville gøre da jeg allerede har river raftet. Det kunne måske være sjovt at ride en tur men det var simpelthen for dyrt.
D. 23/4 Blev det til en lille gå tur, inden vi skulle med bussen mod Wellington. 
For at komme over på den anden side skulle vi over denne lille sving bro. Vi gik op af bjerget. Fantastisk udsigt fra toppen. 
 




På toppen af bjerget 



I bussen mod Wellington havde vi den smukkeste køretur med små bjerge. 




I bussen så vi to film så tiden gik virkelig stærkt.
 


Vi ankom sent til Wellington, her et billede fra bussen hvor vi kørte langs stranden og kunne se solen gå ned. 




D 24/4 Kørte vi tidligt om morgen kl. 7  En lang bustur og færgetur. Jeg sov på færgen som var en sejltur på 3 timer. Den sidste time var virkelig smuk en af de smukkest færgeture, som går ind i en lille kanal. 





Vi kom til Piston kl .12 hvor vi hoppede på en ny bus med nye mennesker som allerede sad i bussen. Vi kørte mod Kaiteriteri inden vi kom til Kaiteriteri stoppede vi ved et stort supermarked for at shoppe. Jeg stod inde i supermarkedet, lige pludselige begyndte bygning at ryste helt vildt. Var lidt nervøs for at hylderne foran mig skulle falde ned. 

Jordskælvet var i Seddon 45 km under jorden. Men det kunne mærkes over alt i new Zealand men ingen større skader. 

Vi ankom igen sent så jeg gik en tur ned på strandet hvor jeg fandt en bænk og satte mig ned og skrev lidt i min dagbog. Dejligt at side og høre vandet skylde ind på stranden 




D 25/5 gik jeg en tur med to piger jeg delte værelse med for lige at se byen inden vi skulle køre. Mine ben var stadig lidt ømme efter Tangoro Crossing. 




Derefter, gik turen til Westport vi stoppede ved Nelson lake. Det er en af de søer med det klareste vand. Jeg kunne se nogen iler svømme rundt under en bro de er altså lidt ulækker. Nogen fra bussen sprang i vandet, efter som bus chaufføren fortalte det var en tradition. 





Vi ankom kl. 17 til West port. Vejret var virkelig dårligt så der var ikke så meget at lave. Mark og Christian løb en tur i regnen. Donminik sat en film på, i en tv stuen, 
Cathy sad med nogen af de andre pige og snakkede. Buschaufføren havde fortalt at der var en pubcrowl (som han stod for) om aftenen. Det bestod i at en dreng og pige skulle bindes til hinanden. For at vi skulle lære hinanden bedre at kende. 
I Picton (byen vi sejlede til fra Wellington) var vi mennesker fra tre forskellige busser. Nogen der have været i Wellington to nætter nogen der havde været en nat og nogen der kom fra Christchust. Så det lød som en god ide kl. 20. Skulle dem der ville med mødes og finde ud af hvem de skulle være bundet sammen med tilfældigt. Jeg have siddet i stuen og set en film og var gået i gang med nummer to. (Endte med at se tre film) 



Så jeg sprang over festen. På hoslet var der fri wi-fi virkelig dejligt! Jeg sad og googlet på hvad jeg skulle være klædt ud som til den næste fest. I Lake Mahinapua som vi køre til dagen efter, var der er udklædnings fest hvor vi skulle klædes os ud som noget med p. Kl. blev 23 før jeg gik i seng. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar