By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 6. april 2015

Abel Tasman

Hey alle 
I dag d. 6 april, var dagen hvor jeg sagde farvel til familien for at gå Abel Tasman. Det var faktisk lidt sørgeligt at skulle sige farvel. Morgenen startede med at vi fik morgenmad og kaffe på hostelet hvor vi havde overnatte. 

Derefter pakkede vi vores ting og kørte ind til byen, hvor vi fik en kop kaffe. Jeg blev sat ind i de sidste ting de syndes jeg skulle vide inden jeg skulle af sted på en 4 dages gå tur. 

Familien have besluttet de ville køre mig til starten af min gå tur og gå en lille tur med mig. Så vi forlod kaffe stedet og kørte ud til starten hvor vi holdt ind og jeg fik min taske på ryggen og af sted. Vi gik kl 12:45  en mor og datter tog et billede af os, de skulle overnatte det samme sted som jeg, det var dejligt lige at hilse på nogen. Vi gik lidt før dem i kan se billeder nedenunder fra gå turen med familien. 





Kl 13:20 var vi oppe på toppe og jeg fik sagt farvel til familien, det var lidt hårdt og kunne mærke en lille klump i halsen men den forsvandt hurtigt igen da jeg kl 13:30 var på vej ned igen på den anden side alene. Der var god stemning og jeg var fuld med glæde og håb om en fantastisk tur. 
Solen skinnede så det var skønt selv om vejreudsigten have sagt det skulle regne alle dagen.  

På vej ned overhalede jeg moderen og datteren som have overhalet os mens vi tog afsked. Kl. 14 var jeg ved whariwharangi hut hvor der var et fint lille hus. Faktisk rigtigt hyggeligt i kan se billeder af det nedenfor. 


Moderen og datter kom ned lidt efter, de have sovet i huset dagen før så de viste hvor de skulle sove men der var desværre ikke plads i samme rum så som dem, så fandt en plads i rummet ved siden af. Jeg stillede mine ting tog et æble og en müsliebar som jeg satte mig ud i solen og spiste. 

Moderen og datter kom og spurgte om jeg ville med ned til stranden. Det sagde jeg selvfølgelig ja tak til og gik med dem ned til stranden. Det var så smukt og vandet var så klart. Stranden helt gule af sand. Vi gik lidt langs stranden og stoppede og satte os ned og fik en lille snak.  

Det begynde at blive koldt og der begynde at komme sandfluer så vi gik tilbage til huset hvor vi skiftet til varmt tøj. De begynde at lave lidt mad og jeg satte mig ned for at begynde at skrive ned på hvad jeg havde oplevet i løbet af dagen.  
 
Jeg gik ind og lavede lidt mad inden jeg smuttede i seng, var faktisk lidt træt på tros af at klokken kun var 17. Måske pga. alt den friske luft og de mange tanker der flyver når man sidder og tænker. Men dejlige tanker og godt humør fylder min hjerne så det er skønt.  







Ingen kommentarer:

Send en kommentar