By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

lørdag den 11. april 2015

Taupo

D 11 april. Så er jeg i Taupo. Jeg kom ca. kl. 2 og kørte kl. 8. I morges da jeg skulle tjekke ud var jeg virkelig sent på den skulle være ved bussen kl 7:55 og kl 7:50 stod jeg i reception for at tjekke ud men fik at vide jeg skulle hente mit hovedpudebetræk for at kunne få mine 20 doller tilbage som et depositum for nøglen og ja så hovedpude betrækket. 

Jeg skynde mig op på 5 flor 
For at hente det og tilbage igen. Da jeg kom ned i receptionen stod der en pige der som også vente på at skulle tjekke ud. Dame i receptionen stod og snakket i telefon. Jeg henvendte mig til pigen ved siden af for at høre om hun også skulle med kiwi bussen det skulle hun også

Jeg var heldigvis ikke den eneste person der var sendt på den men jeg blev alligevel lidt utålmodig da jeg så klokken var 7:55 hun tog mod nøglen og spurgte efter mit navn mens hun stadig snakkede i telefon. Jeg fik pengene tilbage og begynde at gå ud mod bussen jeg kom til et lys krys og kunne se bus chaufføren hoppe ind i bilen, jeg  blev godt nok lidt nervøs for om han ville køre. Der stod jeg og vente på det skulle blive grønt og pigen ved skranken kom hen til mig vi fulgtes hen til bussen og snakken gik. 

Vi fik puttet vores ting ind i bussen og chaufføren kom ud og krydsede os af på en seddel. Det var dejligt at vide de have styr på om alle var der. En pige manglede så han gik tilbage for at tjekke om hun var på hoselt det var hun ikke så han gjorde et opkald til kontoret. Opkaldet kom ud i højtalerne så vi alle kunne høre det, det var meget specielt. 
(Det viste sig pigen var syg så vi kørte afsted) 

Vi satte os ind i bussen ved siden af hinanden dejligt at have en at snakke med. Hun fortalte om hendes rejse hun var meget inspirerende at høre på. 

Kl 11 holde vi en pause jeg fandt et supermarked hvor jeg købte brød, agurk og lidt hamburgryg så jeg have til middagsmaden og aftensmad de næste par dage. Vi satte os ved en supwe. Hvor jeg fik lidt at spise (min morgenmad) derefter kørte vi videre. Vi stoppede ved en gletchere for at tage billeder af den fantastiske udsigt. Rigtigt flot, sørgeligt at tænke på det sne ikke er der om nogen år. (Pga den globale opvarmning)   




Efter pausen fik vi middagsmad i bussen. Cassandra den svenske pige som sad ved siden af mig tilbød mig noget af hendes pinatbutter og syltetøj som hun synes jeg skulle smage sammen. Det smagte faktisk rigtigt godt. (Har først lært at spise pinatbutter efter jeg kom hjem til familien i Christchurch. Det er lige som et must man skal kunne lide det, da alle spiser det. :) 

Billeder fra busturen. 



Der blev sendt et papir rundt i bussen om vi ville sove på det hosels som kiwi bussen var tilknyttet hvis man ville sove på et andet skulle man selv finde det. På papiret skulle man skrive hvor mange nætter man ville sove på hoselset. Til at starte med skrev jeg to lige som Cassander fordi vi have snakket om at gøre Taupo crossing som er en lang gå tur fra et bjerg til at andet. Men da vi næsten var ved hosels fortalte bus chaufføren at den tur var lukket fordi det var for dårligt vejr så jeg besluttet mig for kun at tag en nat og med bussen næsten dag kl 8:45 så jeg hurtigt kunne komme op til Auckland og rigtig få startet på min tur op til Bay of Island og videre ned inden jeg igen skal op for at flyve videre til Bali.  





Vi ankom til Taupo omkring kl 2. Det billigste koste 25 doller for 11 personers rum og for 26 doller et 8 mands værelse det valgte vi. Vi fik stillet vores ting og begave os ud på en gå tur bus chaufføren fortalte om i bussen skulle være god. Vi stoppede ved en butik hvor jeg købte et lille USB stik. Har fyldt min telefon op med billeder så kan ikke tage flere så jeg skal have slettet nogen af dem men vil lige have dem overfører til et USB stik inden. Derefter over i et supermarked hvor jeg købte lidt frugt og en muüslibar. Så var vi ellers klar til at gå. 

Vi kom til en lille park hvor der var et skilt ned til, spa park - Huks falls walk Way. Vi fulgte stien ned og kort efter kom vi til en bro over en lille å løb ud i en større å. Man kunne tydeligt se at vandet i den lille å var varmt for der kommer damp op fra åen.  Der var fyldt med mennesker, vi var blevet advaret mod at små drenge kunne finde på at kaste ens tasker i vandet så vi gik lidt længer op hvor der kun var to personer. Vi skifte til bikini og hoppedei vandet Ååårh det var varmt og dejligt! Skønt at sidde i vandet og kunne slappe af efter en lang køre tur i bussen. Nød det i fulde drag. Efter lidt tid blev det lidt for varmt at side i vandet så vi hoppet op. Cassandra skulle på toilet så hun smuttet og jeg blev stående og nød naturen. 



En lokal mand kom hen til mig og spurgte hvor jeg kom fra, han var lidt mærkelig. Han fortalte at vandet var omkring d 40 grader. Efter lidt tid hvor jeg have snakket med manden besluttet jeg mig for at gå op ad mod toilettet fordi jeg synes han virkede lidt uhyggeligt. Jeg sagde farvel og gik. Jeg kom ud på en mark /større sti og mødte ham igen lidt uhyggeligt. :)   

Jeg sagde igen farvel til ham og han fortalte han ville gå op til hans bil. Jeg fandt Cassandra og vi besluttede os for at se hvor det varme vand kom fra. 



Vi fulgte vandet og kom til en gamle bygning det lignede noget fra en taxas film. Vi kom op til hoved vejen og kunne ikke følge vandet længer så vi besluttet os for at gå hjem af. Der var begyndt at blive mørkt. Solen nedgangen og skyerne så virkelig smukt ud. 


Vi gik tilbage til hosels hvor jeg satte mig ved en computer for at få overført alle mine billeder fra mobil til mit USB stik. 3 timer sagde computerne det ville tag. Jeg besluttet tiden til at tjekke Facebook og snakke med dem der hjemme kl 22 have damen i reception fri så hun skulle lukke ned min mobil manglet stadig en time men fik lov til at lade den ligge natten over og kunne komme tilbage i morgen kl 8 for at hente den. 

Jeg hoppede træt i seng og var så heldig at Cassandra ville sætte en alarm for mig til kl 7:10


Ingen kommentarer:

Send en kommentar