By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 24. marts 2015

Kaikoura Delfin svømning

Tirsdag d 24, stod op kl 5:30 fik gjort mig klar og spist morgenmad derefter kørte Debbie mig til bussen som kørte kl 7. 

Kl 10 blev jeg læsset af bussen i Kaikoura. Jeg gik mig en lille tur på "gå gaden" for at finde hostellet og tjekkede ind til delfindykning jeg havde booket over nettet i Chistchurch hos familien.  
Da det var gjort satte jeg mig ned på en cafe og fik mig lidt middagsmad og en kop kaffe. Det var rigtigt dejligt at sidde der og slappe af.  


Jeg fandt hostellet efter to gå ture op og ned ad gaden. Der var det lige foran, hvor bussen havde læsset mig af, lidt komiske. Jeg tjekkede ind og fik fundet mit badetøj frem. Sååå var jeg ellers bare klar til at svømme med delfiner. 


Billeder af det hostel jeg bor på. Deler værelse med to søde piger, en fra Tyskland og en fra Australien. Hende fra Australien skal op i morgen kl 5 :o 

Vi blev fordelt, fik tørdragter på og instrukser om hvordan vi skulle bære os ad i vandet. 

Vi blev læsset på en bus der kørte os til South Bay (det hedder havet) 5 min kørsel og derefter blev vi delt op i to hold som skulle med forskellige både. De var meget omhyggelige med at alle kom i den rigtigt båd og hvor mange vi var. 

Vi hoppede i vandet det følelse kold for fødderne men det var faktisk rigtigt dejligt at komme ned i. 

Jeg svømmede lidt rundt og pludselig kom der en delfin svømmende under mig. Jeg kigget op og jeg befandt mig midten i en flok delfiner som kom svømmende imod mig. Fantastisk oplevelse. 

Vi have fået instrukser i at skulle sige lyde og svømme som en delfin. Lidt komisk. Men en nysgerrig delfin kom hen til mig og blev ved med at svømme rundt om mig så tæt jeg kunne have rørt den. Jeg svømmede efter og kunne kigge den lige ind i øjet. Uforglemmeligt!!! 

Noget tid efter blev vi alle kaldt op på båden igen,  Vi kom op og sejlede tætter på delfinerne som var svømmet forbi os. 

Det tror jeg vi gjorde vi 3-4 gange. 
Den sidste gang befandt jeg mig igen i midten af en flok delfiner, men denne gang kom der flere til og de lavede en større cirkel rundt om mig. Fantastisk. Og med et var de væk igen. 

Alt i alt uforglemmeligt. At ligge i vandet og plaske rundt og så lige pluslige er der en flok der svømmer under dig, at de kommer så tæt på  at man kan røre ved dem hvis man rækker hånden ud. 

Vi blev kaldt op for sidste gang, fik at vide at vi skulle smide tørdragten. Der var varmt vand på båden vi kunne skylde os i. 

Jeg skiftet hurtigt til nogen tøj og gik op foran på spidsen af båden. Ude i horisonten kunne jeg se over 100 delfiner svømme rundt og kaste sig. Det så fantastisk ud. Sejlbåden, sejlede tætter på så vi rigtigt fik mulighed for at tag billeder og se dem. 

Der blev serveret varmt kakao og fortalt om delfinerne. Delfinerne kom tæt på båden og svømmede efter os som ses på billederne 







Springende delfiner 




Det andet hold som var afsted .


En rigtigt glad pige på billedet efter en fantastisk oplevelse 

Vi sejlede tilbage og fik mulighed for et varmt bad, det benyttet jeg mig af og derefter gik jeg tilbage til hoslet for at hænge det våde tøj op. 

Et billede jeg tog på vej tilbage til hoselset 

Efter det gik jeg ud for at finde noget at spise. Jeg købte en kylling kebab, solede mig og jeg spiste på stranden. Stranden jeg sad på var meget speciel. Vandet have trukket sig tilbage så man kunne sidde på en stejl skråning og nyde udsigten. 


Min aftensmad og udsigten 

Det specielle ved Kaikoura er at der er meget stejle skråninger, det gør at der er mange hvaler og delfiner der yngler her. Fordi det er varmt og tæt på fastlandet. 

Alt i alt fantastisk dag. I morgen står den på hvalsafari det glæder jeg mig til. Godnat sov godt ;) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar