By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 21. april 2015

Tongariro alpine crossing

I dag d 21 stod jeg virkelig tidligt op kl. 4:50 ringede mit vækkeur. Jeg fik fundet mine ting og gjordt klar, i går pakkede jeg en lille madpakke til min tur så jeg ikke skulle til det i dag. Jeg fik lidt morgenmad, kl 5:30 blev jeg samlet op af en bus udenfor hoslet. Busturen var en lang tur, så jeg fik mig lige en lur, gik for sendt i seng i går. Omkring kl. 7 ankom vi til start Mangatepopo 1150 meter 

Vi var flere fra Kiwi bussen der skulle gå turen, så vi fik lige taget et billede inden vi starte. 
 


Efter 6,4 km (kl. 8:40) kom jeg til dette skilt. 



Jeg tænkte selvfølgelig  skal jeg da bestige Mt Ngauruhoe Summit som er en gamle vulkan. Der er 2291 meter. 
Men efter at have gået 10 minutter i tåge begynde jeg at tænke er det nu det vær. Jeg gik alene og prøvede at følge en sti ind i midten af bjerget i stedet for at gå ude i siden, hvor der var andre der gik. Hver gang jeg gik to skridt op gled jeg et skridt ned. Efter utallige fald, tænkte jeg godt nok hvad er det dog jeg har rodet mig ud i her helt alene. Er det mund det værd. To drenge råbte til mig, jeg skulle komme hen til dem, i stedet for at gå der. Jeg klatrede, over mod dem og det var noget nemmer der over. De kunne fortælle, det også have været svært, der hvor de have gået og de lige som mig, måtte bruge hænderne til at støde fra. 

Jeg stoppede for at kigget tilbage, hold nu op en fantastisk udsigt. Jeg var gået fra bunden hvor der ingen sky var og op over skyren. Fantastisk!!!! 



Kl 10:30 var jeg på toppen. Gudskelov hold nu op jeg var træt i benene. Men fantastisk og hele turen værd denne skønne udsigt 



Kastede lige en sten, ligesom i Ringens herre kaster ringen. 


Jeg brugte 1 time og halvanden på at tage billeder, få lidt at spise og snakke med tre tyske drenge. Rigtigt hyggeligt og dejligt at kunne slappe lidt af i benene, for hold nu op, de var trætte.   

Inden jeg gik ned byggede jeg lige en snemand og lavede en sne engel 


Kl 12 begyndte jeg at gå ned af hvor jeg fulgtes med drengene, hold nu op det var svært. Jeg gled ned af, med siden til og faldt en masse gange. Det var rigtigt farligt at gå der. En fyr faldt længere oppe kunne ikke rigtigt se ham men han startede en kæmpe sten der kom med fuld fart ned mod mig hold nu op jeg blev forskrækket. Jeg sprang til side for ikke at blive ramt. Tæt på mig gik stenen i to og forsatte ned af. 

Der hvor jeg gik/gled ned af var det sted jeg have prøvede at gå op af i starte. så det giver mere mening, hvorfor det var så svært.  

Efter et af mine mange fald. Sidder jeg på jorden. 



Omkring kl 12:45 var jeg ned, ved South Crater 1660 meter. Det gik forholds hurtigt at gå ned, vi var flere der satte os ned, for at tømme skoen for sand. Fyren der havde startet, den store sten, havde virkelig slået sig. Han blødte fra sin hånd og knæ. Av av. 

Det næste bjerg, kom jeg til kl. 13:30. Red Crater som er 1886 meter. Flot flot udsigt. 

Jeg fulgte bjerget op og kom til denne smukke smukke udsigt. Fantastisk. 



Kl 15 var jeg ved Ketetahi Shelter 1454 meter. Der er et lille hus og et toilet.  


Kl 16:30 hoppede jeg træt men glad på bussen, ved Finishens point 750 meter 
Nu sidder jeg her og glæder mig til at komme tilbage på Hoslet og få et bad og visse jer hvad jeg har oplevet 
Knus :) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar