By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 9. marts 2015

Så er jeg i New Zealand



Den 7 marts ankom vi til New Zealand godt trætte. Ahmed har en kollega som har noget familie langt ud, en mand ved navn Steven. Steven hentede os i lufthavnen og tog os med hjem, de var alle sammen rigtigt søde og tog hjerteligt i mod os. 

Stevens forældre var også på besøg hos dem. Hans forældre er danske, men er flyttet til Canada.  Forældrene snakkede begge flydende dansk. 

Det viste sig at Steven kan sige nogle få danske ord. Steven bød os på en rugbrød med oste  😊 "Vil i have en oste mad" 
 

Steven og hans kone Debbi, tog os men en tur ned på stranden.  Rigtigt hyggelig tur med dem og deres hund. 



Her et lille billede fra gå turen 

Om aftenen havde familien planlagt at de skulle ud og spise en afskeds middag med bedsteforældrene. De skulle rejse næste dag. 

 
Mig og Ahmed blev så alene i huset mens de var ude at spise. Ahmed fortalt i Dubai på anden dagen at han syndes vi var for forskellige. Så kort efter familien var gået fortalte han at han gerne ville være alene og derfor ikke kunne forsætte rejsen med mig. 
 

Jeg fandt ved lidt hjælp nummeret, på tre drenge der også er i New Zealand. Jeg Skypede med dem og jeg var mere ind velkommen ved dem. 

 Næste dag d 8 marts  bestilte jeg så billet ned til Invercargill hvor drengene er. Ahmed valgte at tag en tur til Kaikoura og dermed først komme tilbage mandag aften efter jeg var rejste. Det var en hurtig beslutning og han havde købt billetter og var ude af døren på under 10 min 

 

Jeg var alene sammen med familien hele den næste dag. Det var rigtigt dejligt at være sammen med dem og få snakket en masse. De er så søde, omsorgsfulde og hjælpsom.  

 

Det hjælp virkelig på mit humør, de gav mig tryghed og sagde at jeg til en vær tid kan tilbage til dem, hvis det ikke går med drengene eller hvis der sker mig noget. 

 

Om aften spise vi alle sammen og de fortalte og fortalte om alt det jeg bruge skal se. 

 

 




Her er to billeder af familiens udsigt og det værelse jeg har sovet på. 
Huset er næsten lige renoveret efter jordskælvet der ramte Christchurch i 2011. 


Idag d 9 marts tog jeg bussen kl 7:45 fra Christchurch til Invercargill en 11 timers lang køretur for at komme ned til nogen drenge jeg har skrev med. 

Det er tre drenge som har lejet en autocamper. Drengen virker rigtigt flinke og vil rigtigt gerne have mig med på deres tur. Det bliver spænende og se hvad de er for nogen og om vi kommer til at rejse sammen i langtid. 












Her er nogle billeder jeg har tager fra min lange bus tur. Rigtigt smuk natur 

Drengene rejser fra new Zealand d 4 april. Jeg rejser først fra new Zealand d 2 maj.  Men har en aftale med familien Klausen at jeg kan komme hjem til dem og bo. De skal på weekend tur d 4 april. Nord på

Sydørene.
De tager deres speedbåd med hvor de både har vandski og diverse ting med til. 

I morgen tager vi ned på øen Stewart Island (Rakiura) det bliver spændende! 

Håber i har det godt i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar