By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

fredag den 3. april 2015

Vandski

I dag d. 2 april tog Debbie, Steven og jeg af sted omkring kl. 8:30 til Lake Hood. For at stå på vand ski. Vi var frem omkring kl. 10  vejret var bestemt ikke lige til vand ski.



Vi have taget våddragter med som vi hoppede i vi fik båden sat i vandet, parkeret bilen og hunden som var med på tur. Lake Hood er en lille sø som er menneske skabt, ikke ret stor. Vandet kommer fra en å der løber ud i søen. Der er bygget nogle rigtig flotte og dyre huse langs søen, de er i fuld gang med at grave søen større. 




Her er et billede af et lille ind hak af søen. 

I søen er der lavet en "lille park" hvor man kan står på vand ski. Parken er omkredset af land på hver siden så man skal sejle ind af en lille åbning for at komme der ind. Der er en rampe i midten, og to øer i hver ende, man kan sejle rundt om. 

Vi fik sat hunden af inde på land og ville derefter starte med at få Steven i vandet. Men hunden ville ikke være alene på stranden så han blev ved med at svømme hen til os. Men den ville ikke op i båden. Steven kom rigtigt fint op og stå på en ski efter båden. Debbie styrede båden og jeg holdte øje med Steven, når han stoppede eller faldt skulle jeg sige til så vi kunne få ham samlet op igen. Debbie prøvede at sejle rundt om en af øren. Steven efter, vi kom desværre for tæt på øen og Steven fik derfor en gren i hovedet. 

Der skete heldigvis ikke andet en to rifter over hans læbe. Vi besluttede at vi skulle ud hvor der var mere plads så jeg kunne prøve. 

Jeg fik to ski på og kom op første gang og kørte ellers bare derud af. Mega fedt!:) 
Anden gang fortalte de mig hvordan jeg kunne smide den ene ski og forsætte på en. Det prøvede jeg og klarede det uden at falde, jeg var godt nok stolt af mig selv. 
Vi byttede og det blev Debbis tur. Solen var nu kommet frem og det var virkelig skønt. 21 grader, sol og vandski så bliver det da ikke bedre. 

I kan se et billeder nedenfor af mig der står på vandski. 

To ski 



En ski 

En ski 

Efter Debbie var det Steven igen og så blev det min tur igen. Jeg kom igen op på første forsøg og fik smidt den ene ski. Jeg faldet desværre af efter et godt stykke tid og jeg besluttede mig for at prøve at starte med en ski. Debbie og Steven kiggede på mig og sagde hvis jeg kunne det skulle jeg gå hjem. Det havde taget dem lang tid bare at smide den ene ski og forsætte. Debbie havde brugt to sæsoner på at komme op på en ski til at starte med. 
Anden gang kom jeg op men var så glad jeg mistede fokus og faldt af efter kort tid. Jeg prøvede igen og igen og faldt et par gange. Efter nogen gange sagde Steven. at han lige ville prøve at give den fuld gas til at starte med, istedet for at hjælpe mig stille og roligt med at komme op. Og så kom jeg op med det samme og kørte fra side til side ja jeg stod i lang tid ;) 
Jeg var så stolt og træt. Fantastisk oplevelse fedt at prøve, under 10 gange og så er man oppe og får  stor ros af dem. Skøn skøn dag. 

Jeg var fuldstændig udkørt ,så jeg stoppede efter den runde. Debbie og Steven to begge, to ture mere hvor de skiftes. Derefter pakkede vi sammen og fik båden op og fik en kop kaffe, som vi sad og nød i solen. Steven tog lige et selfi af os. 




Da vi kom hjem bookede jeg tre forskellige hostel  i Abel Tasman en tur jeg har besluttet at gå selv. Det er en tre dages tur langs kysten hvor der er nogen få steder man kan stoppe og sove, men det skal planlægges i god tid for at få et sted at sove. Det er ikke muligt at købe mad eller at drikke vandet direkte fra hanen  så jeg skal have købt nogen tabletter til at putte i vandet og mad til turen. Det bliver så spædende. Glæder mig helt vildt. Det er på mandag d 6 til d 9. D 11 jeg hopper på en kiwi experiense, som et selvskab der køre rundt i New Zealand med unge backpacker. Dem skal jeg rejse rundt med den sidste tiden jeg er i New Zealand. Det bliver også spændende :) 

Dagen blev afsluttet i selskab med Jess og en universitets fest. Debbie kørte mig hen til Jess arbejde hvor hun fik fri kl 21. 
Vi havde aftalt at mødes med en af Jess veninder og gøre os klar hos hende. Jess veninde var desværre allerede så fuld at vi ikke kunne få fat i hende. Vi besluttede derfor at gøre os klar til byturen ved siden af universitet. Det var virkelig hyggeligt en rigtig god fest. Festen sluttede omkring midnat og Debbie var så sød at hente os om natten.  


Et billede fra bilen efter vi havde fået langt makeup og gjort os klar. 

Fantastisk bonus familie jeg har fået mig 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar