By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

søndag den 14. juni 2015

På jagt i Gunbalanya

D. 14/6  Her er det rum jeg sover i, jeg sov virkelig godt i nat, ingen frøer eller noget i rummet så jeg kunne virkelig slappe af og få sovet igennem. 


Jeg vågnede ved at Waiata kom løbende og spurgte om jeg ville med på jagt. jeg sagde ja og hun sagde jeg skulle skynde mig så jeg hoppede hurtigt i noget tøj og efter hende. Vi skulle lige fylde den 4 hjulede crosser før vi kørte. kl. 8 kørte vi ind mod landsbyen for at mødes med de andre 



Inde i landsbyen ved farmen (med køer). Stod Look og var ved at prøve at lave vandpumpen der var gået i stykker så der var ingen vand i hans hus. Det tog lidt tid men til sidst fik de den til at virke midlertidig, og vi kunne ellers komme af sted på jagt. 

Vi var tre 4hjulet scooter, ægteparret på Waiatas chef og self Waiata og jeg. 




Det første der blev skudt var en dingo. (minder om en vild hund)



Derefter spottede den ældre mand en gris og skød efter den men ramte ikke. Han startede derefter en brand. De gør det for at få fjernet alt græsset rundt om trætte så når det bliver rigtigt tørt er der ikke så meget der kan brænde. Ja der er så varmt her i tørke tiden at en brænd kan opstå af sig selv. 



Derefter kørte vi videre og jeg spottede 4 grise som de fik skudt. Waiata startede med at løbe og de sagde jeg skulle løbe efter hende, uden at vide hvad vi løb efter.  Jeg så hende kaste sig ned på jorden og det gik op for mig vi jagtede små grise. Jeg løb efter en og fik indhente den men viste ikke hvad jeg skulle gøre, så ventede på at den blev træt og stoppede op hvor den løb rundt om mig. Derefter løb den ind i noget højt græs, jeg ikke ville løbe efter fordi jeg var bange for det ville være slanger. 
Jeg følte mig virkelig dum da jeg ikke viste hvordan jeg skulle gøre og nemt kunne have nået den. Waiata havde fanget en og jeg fik lov at holde den 







Hun ville gerne have behold den men valgte at slippe den fri fordi jeg ikke havde fanget en så de kunne være sammen. Mændene læssede en af grisen op bag på crosseren. 

Vi kørte videre og spottede en kæmpe gris, men den var for langt væk til at ramme den. Senere så vi en kæmpe flok med flere små grise dog lidt ældre og vi gjorde os klar til at løbe efter dem. Denne gang var jeg mere klar og vidste hvad jeg skulle gøre, havde fået at vide jeg bare skulle sparke til dem så de væltede så jeg kunne samle den op, men skulle passe på den ikke bed mig. De ramte to denne gang men ungerne var for store og nået at løbe væk.  Vi skulle hjælpe Waiata chef med at løfte grisen op lidt specielt at løfte i en død gris og få blod på hænderne fra den. 
Vi var ikke til meget hjælp, så han endte med at få den løftet op af sig selv. Vi kørte tilbage mod byen men en "fangst på" 6 grise og en dingo men kun to af grisen blev taget med tilbage til byen. 

På bilen kan man skimte byen i det fjerne. 



Vi satte os ind i Waiata lejlighed hvor hendes veninde Ellen også var. Det ældrepar  ringede og sagde de have lavet morgenmad / middagsmad så vi gik over og fik lidt at spise. Nedenfor sees Waiata hus/ lejlighed 



Efter vi havde spist gik vi tilbage i huset og Waiata tog en lur mens Ellen og jeg så en film "fifty shades of Grey" 

Kl. 15 besluttede Waiata at vi skulle ind til byen for at bytte en bil ud og de kunne der med vise mig byen lidt bedre. 

De lever i de her huse, i nogen af husene bor der 40 mennesker i et. 



Politi stationen 


Primerschool 


Supermarked 


Looks hus hvor vi hentede køer fra i går morges, som vi skulle have til aftensmad 



Vi kørte tilbage til station hvor vi fik lidt at spise og derefter gik vi ud for at fange nogen heste de skal bruge i morgen. Pigerne ville ikke rigtig til at ride da vi troede jeg ville blive hentet af Look og Chrystal før aftensmaden. 

Men vildt fedt at se dem indfange heste, mange af hestene er ikke van til mennesker på samme måde som heste er i Danmark. Så fedt at se nogen lidt vilde heste og hvordan de skulle indfange dem. Jeg hjalp self til så godt jeg kunne. 







Efter det blev der slappet af på terrassen med en kold øl og en sommerspy lidt specielt at få en dansk drik så langt fra Danmark og pigerne viste ikke en gang det var dansk 



Mens vi sad der gik solen lige så stille ned, så fedt at sidde der. Var lidt misundelige på deres liv herude og arbejde. Men det bliver jeg heldigvis en del af meget snart. 





Her er en brand den ældre mand var ude at tænde senere hen. 


Kl. 18:30 gik vi ind i køkkenet hvor Waiata lavede aftensmad og Ellen og jeg hjalp til.  

Look kom og hentede mig kl. 20 og kl. 20:47 kørte vi fra den lille landsby. Vi var ved krysning kl 21:05 og kl. 23:30 var vi "hjemme" jeg gik træt i seng skal jo op i morgen tidlig og arbejde :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar