By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 12. maj 2015

Udflugt til lovina

D 12 maj 
Idag stod vi op og tjekkede ud af vores hotel kl 9 blev vi samlet op af vores chauffør. Den samme mand som også hentede os fra lufthaven. Vi stoppede ved Nikolajs hovedkontor som kun lå 200 m fra hotelet. Vi sprang ud for at få vores billetter til alle de ting vi bestilte igår. Han have ordnet det hele  hoteller, oplevelser, transport, færge og fly til java. Ja alt, det eneste vi skal tænke på er at finde et hotel på
Gili og en dykker skole det er virkelig nemt og dejlig afslappende. 

I Bali betaler man 3 % hvergang man betaler med sit dankort, så vi lavede en bank overførsels istedet for. 10.000 Pr person.  

Efter en halv times tid kørte vi. Vores første stop var ved Rocky tempel. I Tanah Lot. Chaufføren stoppede og viste os vej, han gik selv ud og fandt noget at spise imens vi gik rundt.
Det var virkelig smukt at gå rundt, to små templer lå ude på en skråning (et stykke fra hinanden) 





efter vi have set det anden lille tempel fulde vi stien rundt for at komme til det lidt større som var en ø i sig selv. 





Klaus stoppede og var meget opslugt af en MEGET stor slange. Hold nu op jeg var godt nok lidt bange for den og self skulle Klaus hen og røre den. Jeg tog hans telefon og holde mig i baggrunden for at tage billeder. 

Efter Klaus have rørt slangen tænkte jeg at det kunne ikke nytte noget ,jeg blev simpelhen nødtil at røre den slange og den var så stor så jeg bare kunne  røre den hurtigt og gå igen uden den ville lægge mærke til mig. Det skal lige siges jeg er panisk angst for slanger og har hele min barndom haft Marrit omkring slanger. Men jeg gjorde det og fik taget et billede af det. Jeg er virkelig stolt af mig selv. Self som jeg sad og rørte den vente den sig om og kiggede mig lige ind i øjende.  Godt den ikke gjorde mig noget! 



Vi kom hen til det store tempel, men for at komme helt op i det skulle man betale penge og vores tid var ved at slippe op så vi valgte ikke at gøre det. 


Efter vi havde tilbragt en time køre vi igen. Vi kørte igennem byen Tabanan som er kendt for at have de største ris farme. Vi kørte op af et bjerg af en meget lille, hullede og gammel vej omkring jatiluwih og Wongaya. Da vi kom frem var der den fantastiske udsigt. Der var lidt skyet så vi kunne desværre ikke se toppen af matukaru men udsigten ud over en masse rismarker var fantastisk som på film wow. 



Næste stop var et kort stop på et lille marked for at købe noget af det bedste vanilje i verden. Klaus købte også nogle kryderier. Vi fik prutte ned fra 465.000 rp til 325.000 rp og fik 4 kanel lys med i prisen og en ekstra stor pose med chili (100.000 rp = 50kr)   



Derefter stoppede vi ved Bedugul Lake Temple. Smukt og anderledes natur jeg stoppede og ville tag et billede da en udenlands mor kom hen til mig og ville have taget et billed med mig. Hun spurgte ikke om lov men stillede sig bare hen til mig og hold om mig. Jeg blev lidt bange for hun ville stejle noget fra mig så hold godt fast om mit mave bælde. Det eneste hun dog ville var bare at have et billede med mig og det fik hun. Jeg fik en is inden vi kørte videre.  






Sidste stop var en lille udkigspost over Lake tamblingan og Lake buyan.

 



Kl 16:20 var vi ved vores hotel i Lovina. Vi blev kørt ind af en skummel og gammel vej. Jeg nåde at tænke hvad er det her nu for noget, det må være det billigste af det billigste men Hold nu op vi blev fint modtaget chaufføren dyttet to gange og to damer kom og to alle vores tasker = 4 tasker.  Vi fulgte efter damerne som ikke ville have hjælp op til et stort værelse med den bedste udsigt over poolen. Blomster over det hele. Det lignede en brudesuite.  



 

Vi skiftede til badetøj og hoppede ned i poolen hvor vi fik en velkomms jucie. Omkring kl 18:30 gik vi fra hotelet og ned til en strandrestaurant vi have hørt skulle være rigtigt god vi nået lige ned og så solens stråler skabe et rødt skær på himlen rigtigt smukt. Derefter fik vi et bord i restaurant. Hvor vi fik en to personers fiske menu hold nu op det var lækkeret. 



Vi var tilbage på hotellet kl 20:40 hvor vi spillede kort og fik et glas vin inden vi gik i seng. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar