By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 20. maj 2015

Dykker skole anden dag

20 maj  dykker skole 
I dag stod vi tidligt op igen vi skulle nemlig være på dykker skolen kl. 8:30 så vi kunne komme i gang med et langt program.  



Kl 7:55 sad vi på restaurant ved en bord helt ud til stranden og spiste morgenmad. Noget anden morgenmad ind hvor vi kom fra i går.  Et godt sted, vi havde fundet. Morgenmaden bestod af æg, brød, frugt, kaffe til Klaus og musli, frugt, kaffe til mig. Godt nok langt id siden jeg har fået musli. Kl. 8:30 lå vi i en lille hyggelig pavillon og så filmen teori 3 som vi havde lavet opgaver til i går aftes. 

Klaus have besluttet sig for at forsætte og prøve igen. Det var jeg rigtigt glad for. Lidt sjovt at have det sammen og så er det ikke så kedeligt. 



Vi fik set teorien til 3, løst opgaverne til teori 4 og set teori 4 derefter var det tid til en middags pause. Vi satte os kl. 13 hen til det samme sted, hvor vir dagen før, for at få noget middagsmad. 

En mand kom hen og solgte os fire halskæder lavet af træ. Klaus købte følgende symboler en fisk, en vulkan og en der stod for gode energier. Jeg købte en halskæde der stod for de tre Gili øer. 



Kl. 13:30 var vi tilbage på dykker skolen hvor vi skulle i poolen. Vi skulle starte med at gå ud i vandet. første gang skulle vi sidde på et trin og tage alt udstyret på og derefter svømme ud i vandet. 

Vi var i poolen i 4 timer for at gøre os fuldstændig fortrolige med at dykke og være neutrale i vandet. 

Øvelser
Vi lavet følgende øvelser i vandet.
- øvede 5 punkt nedstigning 
- øvede 5 punkt opstigning 
- 3 punkt sikkerheds stop
- Tag masken af og trække vejret uden masken på i et minut. 

(Jeg have meget svært ved at tag masken af så jeg gik i panik og svømmede op til overfalden fordi jeg ikke følte jeg kunne trække vejet. Vores instruktør kom op og hjalp mig. Vi prøvede hvor jeg skulle tag masken af og gøre det i overfalden derefter gik vi ned på bunden igen, hvor jeg efterfølgende tog den af og gjorde det uden problemer) 
- Svømme rundt uden maske på. 
- Der blev slukket for vores ilt så vi skulle prøve at føle hvordan det ville være at være løben tør for ilt og tag den ekstra inhalator fra vores makker. 
- Øve at kigge ind i væggen og mærke hvor meget vi kunne flytte os op og ned i vandet når vi trak vejret. 

- Derefter skulle vi prøve at hjælpe hinanden op til overfladen, hvor den ene var løbet tør for ilt. Det vil sige når vi kom op til overfladen skulle den med luft hjælpen den uden luft med at holde vedkommende oppe så vedkommende uden luft kunne puste sig selv op i "redningsvesten" 

- øve at svømme på tre forskellige måder hvis den ene var træt eller ikke kunne svømme 

Efter at have gennemført de mange øvelser i vandet og 4 timer sener. var klokken blevet mange og vi var godt trække 

men inden vi var helt færdige skulle vi lige vise at vi kunne flyde i 10 minutter. 
Vi plaske rundt i poolen godt trætte og skulle fokuserer på ikke at falde under vandet fordi vi grinte så meget.  

Efter det have vi en teori film vi skulle se inden vi var færdige for den dag. Så det blev sent inden vi var færdig, kl. må have været omkring kl. 18 før vi var færdige. Vi gik tilbage til hotellet hvor vi løste opgaverne til den sidste film vi manglede at se. 

Kl. 20 sad vi på vores ynglings restaurant og spise aftenmad, efter aftensmaden gik vi trætte i seng så vi var klar til dagen efter. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar