By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 13. maj 2015

cannyoning

D 13 maj Cannyoning

Vækkeuret ringet kl. 6:10 i morges og kl, 6:30 kom en dame ind med lækker morgenmad til os.

Kl 7 holdt en chauffør og ventede på os fordi vi skulle på udflugt vi have bestilt Cannyoning ved Gitgit vandfaldet. vi kunne ikke finde billetterne til det. De var pist væk vi ledt og ledt men kunne ikke finde dem og måtte til sidst tage afsted uden billet. (Det skal lige siges det var alle billetterne til alle vores udflugter)

Vi var sent på den så chaufføren blev ringet op og spurgt hvor vi blev af og kørte virkelig stærk. Mange biler og motorcykler var på vejen rigtigt stressende morgen trafik men vi nåde frem og nåde at få en kop kaffe inden vi skulle igang et par sad og vente da vi kom. Vi undskylde meget vores forsinkelse, de have heldigvis ikke vente længe.

Vi kom i alt udstyret og blev sendt afsted. Vi sad 4 turister og 3 guider bag på en bil der kørte med os. Guiderne var rigtigt gode så der var god stemning og der blev taget masser af billeder med deres Go Pro Camara.

Fantastisk udflugt ned gennem en regnskov med spring ned i vandet fra 6 meter og rappelling ned fra et vandfald på 15 meter.

De startede lige så stille ud så alting blev højere og vildere. Så fedt! I slutning af vores tur begynde det at regne helt vildt men det gav virkelig en fed fornemmelse og passede perfekt med at vi var i en regnskov.

Vi kom tilbage omkring kl. 13 hvor vi fik middagsmad bestående af ris, kylling og grønsager inden vi blev hentet af en mand der skulle køre os tilbage, vi købte for 60 kr. billederne så de blev langt over på et USB stik som jeg vil ligge op når jeg kommer hjem. 500 billeder blev det til og en masse video.

Vi var tilbage på hotellet omkring kl. 14:30 en 20 minutters kørsels. Det regnede virkelig og det var ikke bare regn som i Danmark. Dråberne var tre gange så stor, vi løb fra bilen og til værelset og var plask våde bagefter.

Derefter blev tiden brugt på en lille morfar efter tre timer i skoven var vi godt trætte.

Vi gik ud for at få noget at spise. Denne gang ville vi ind mod byen. Vi gik ned til stranden som i går og det var nu lyst så vi kunne se det sorte sand som Lovina er kendt for. En masse lokale var på stranden og lege.

Vi skabte meget opmærksomhed da vi kom gående langs stranden. En lille dreng løb efter os og grinte. Vi kom til byen en meget lille by med små  boder. En mand prøvede at sælge nogen smykker til os. Et armbånd og øreringe der passede til. Men vi syndes prisen var alt for høj, vi fik ham ned i 100.000 (50kr) men dette var stadig for højt så vi gik videre vi kom til en anden bod med de samme smykker og jeg sagde jeg ville give 50.000 for dem (25 kr) det sagde han ja til og vi var begge tilfreds.

19:15 sad vi på en hyggelige billig restaurant og fik aftensmad.
Kl. 20:15 var vi færdige og begynde at gå tilbage til hotelet. En gå tur på 25 minutter. Vi måtte bruge telefonen til at lyse med. På hotelt havde rengøringen været oppe på værelset trækket myggenettet ned over sengen og langt en lille gave til os på sengen. Virkelig sødt af dem.

Vi satte os på terrassen hvor vi spillede kort og delte en flaske hvid vin inden vi gik i seng.

Klaus gik en tur mens jeg skrev på bloggen. han snakkede med en mand der henvendte sig til ham fordi han have et kors om halsen.  Manden var en ældre mand (65 måske) han kunne fortælle at han have været i USA og i lufthaven sad han og vente og så Jesus for sig komme i hvide klæder. På hans tur valgte han at blive kristen men det er en hemmelighed hans familie ved det ikke.

han ture ikke fortælle sin kone og far det, men han har fortalt sin søn om det.