By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 18. maj 2015

Ankomst til Gili Air

D 18 maj
Vi stod op og gjorde os klar, så vi var klar til at blive samlet op mellem kl 7:30 og 8 af en taxa.

Morgenmaden startede kl 7:30 så vi var meget spænde på om vi kunne nå at få vores morgenmad.

Vi nåde at spise og gik tilbage til receptionen, lidt usikre på om de nu have glemt os igen så vi fik en dame i receptionen til at ringe og høre om vi var blevet glemt. Det var vi heldigvis ikke kl. 8:05 blev vi samlet op.  Et par sad i taxaen da vi hoppede ind i den.

En time senere ankom vi til det sted vi skulle sejle fra. Hold nu op et kaos masser af damer og mænd der prøvede at sælge noget. De ville slet ikke lade en være. Klaus holdte øje med taskerne som blev læsset på en vogn, mens jeg gik ind i reception for at tjekke ind og få Papirerne i orden. Vi ventede 45 minutter før vi sejlede kl. 9:45 Der var heldigvis god plads på båden.

Vi valgte at sætte os på taget så vi kunne få noget sol. Der blev delt vand og kage rundt på båden og vi sejlede afsted.
Det var noget af nogen store bølger der var, så vi fik en del vand,men ikke noget der gjorde noget vi nød egentligt bare livet.

11:23 ankom vi til Lombok hvor vi satte nogen mennesker af derefter til Gili air hvor vi blev sat af kl 10:38  båden sejlede derefter til Gili Trawangan. Det første vi gjorde var at tjekke to forskellige dykker skoler. Prisen var den samme og de ville ikke gøre dem selv bedre ind de andre så vi skulle føle os frem til hvad sted vi bedste kunne lide.

Vi valgt at finde et sted at sove og tænke over hvilken dykker skole vi ville tag dykker sertifikat på.
Vi havde fået at vide at hvis vi gik mod venstre ville vi komme til en lidt mere stille del hvor vi også kunne se solen gå ned. Så det valgte vi. En fyr på sin cykel valgte at føle med os for at hjælpe os med at finde et sted. Vi kom til nogen forskellige steder men ingen af dem var rigtigt noget så vi forsatte. Til sidst var vi så trætte af at gå med alt det bagage vi havde med at jeg blev på et hotel med alle tingene og Klaus gik længere hen af stranden for at kigge. Han kom tilbage og sagde han have fundet noget der var billigt så vi besluttede os for at tjekke ind. Det gjorde vi så men det viste sig efter vi havde tjekket ind at toilettet ikke virkede, så vi gik tilbage til det sted hvor jeg have ventet med alle taskerne og tjekkede ind der i stedet for.

Vi tjekket ind på hotel "Lucky"
kl. 14 og satte vores ting derefter bestilte vi noget at spise fra hotelet og tog en lille svømme tur. Stranden var ikke særlig god der var masser af små sten og vandet var meget lavt så de blev til en kort svømmetur derefter gik vi tilbage hvor vores middagsmad kom kort efter.

Efter at have spist besluttede vi os for at gå tilbage til den mindste af dykerskolerne for at meldes os på kurset og derefter gå rundt om Øen for at  finde et sted at overnatte de næste nætter og være tilbage til hotel Lucky, så vi kunne se solen gå ned.

Vi gik fra hotelet kl 15:50 vi stoppede ved det første dykker sted for at høre om der var nogen der have meldt sig på dykker holdet til i morgen. Der var allerede to der var sat på, så vi gik videre til det lille sted hvor der ikke var nogen på. Instruktøren satte os igang med at se en film med teori og gav os en bog og et ark med spørgsmål vi skulle svare på. Vi blev først færdig med at se teori 1 og svare på spørgsmål til kl 18:20 hvor solen var gået ned så vi valgte at finde et hotel i nærheden af dykkerskolen. Vi fandt et sted lidt dyrere men tæt og meget bedre kvalitet og vigtigst af alt hvor de have en sikkerhedsboks. Det have de ikke på det andet sted. Der efter fandt vi et sted at spise mellem det nye hotel og dykker skolen. Maden kom hurtigt efter vi have bestilt. Så kl 19:40 fik vi en forret bestående af nachos, Klaus fik pasta, jeg fik ris og kylling. Vi var tilbage på hotelt Lucky kl 21:15 hvor vi hoppede trætte i seng.