By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

lørdag den 9. maj 2015

Ankomst til Bali

D 9/5 I dag ankom jeg til Bali kl 16. Klaus kom først en time senere så sad og ventede på ham med alle de lokal buschaufføren, der alle ville give mig en taxa.

Klaus kom omkring kl 17:30. Det tog os lidt at finde en mand som skulle samle os op. Klaus havde bestilt en  velkomst pakke hjemme fra ved jysk hvor vi blev samlet op og havde to nætter på et hotel.

Vi fandt manden da vi kom ud af lufthavnen, der var  denne smukke solnedgang

Vi blev kørt til hotellet hvor vi tjekkede ind og gik så ud og spise på en restaurant lige ved siden af, jeg fik kylling med ris og Klaus fik noget lækkeret fisk. Derefter gik vi i seng vi var begge vildt ødelagt efter at have siddet 21 og 10,5 timer i fly.

D.10/5  i dag stod vi op kl. 8 for at gå ned og få lidt morgenmad. Vi havde ikke sovet så godt i nat jeg kunne ikke sove pga. varmen (vi har ingen aircondition) og Klaus pga. tidsforskellen.

Vi stod op og gik ned for at spise morgenmad. Tre piger stod og lavede æg. Ååårh hvor var det dejligt med noget dejlig god morgenmad. Det var ikke rigtigt noget særligt men efter at have rejst rundt som bakepacker i nz var det bare alle tiders!

Kl. 10 var der informationsmøde på
Nicks kontor (Nick turs) en selskab Klaus have booket en velkomstpakke hos hjemme fra. Det var super. 5 unge piger var også til mødet. Nick fortalte om alle de spændende ting vi kunne se på Bali og om kulturen i Bali. Indonesien er det størst muslimske land.

Efter mødet havde vi en del at tænke over en masse spændende ture blev nævnt og virkelig mange ting at gøre.
Vi valgte at gå ned til stranden efter mødet. Vi gik langs stranden for at finde en lille bod hvor vi kunne købe et håndklæde til Klaus. Vi fandt en Byrial hvor vi fik købt et håndklæde, en kjole og en top til Klaus. Så manglede vi bare lige middagsmaden inden vi kunne ligge os ved stranden. Ja det var allerede blevet middag, tiden flyver afsted. Vi gik den modsatte vej langs stranden og fandt et fint sted hvor vi kunne sidde i nogen stole på stranden. Jeg fik en kæmpe portion salat en banan juice. Klaus fik en pizza og en vandmelon juice. Og så var det tid til at gå ned på stranden.  Kl. var nu også blevet 13. Efter at have ligget på stranden gik vi op i byen hvor vi gik rundt og kiggede på små butikker. Vi have fået af vide af Nick efter mødet at der var et stort supermarked længere nede af gaden så det var målet. Det tog os lidt tid at finde det vi gik også lidt for langt men vi fandt det. det lå også godt gemt. Men hold nu op det var stort. Vi købte en parfume hver som var virkelig billig. Og derefter købt lidt snaks. En vandmelon, juciE, vand osv.  Det kan ikke en gang betale sig at handle ind for det vil løbe op i de samme penge som det vil koste at købe mad.

Tilbage til hotelet med alle vores ting inden vi kunne finde et sted st spise. Vi fandt et indisk sted hvor de lavede rigtig god mad. Jeg spurgte efter den bedste kylling ret og blev anbefalet en ret som jeg bestilte bestående af stærk kylling, ris og grønsager.
Klaus fik en kæmpe tallerken med fisk mums.

Efter vi have spist omkring kl 22
Gik vi tilbage til hotelet hvor vi gik i seng efter følgende.