By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 25. maj 2015

Fly til bonou

D 25/5

Vi blev samlet op på hotellet, vi nåde desværre ikke at få morgenmad, da vi blev hente kl. 7 og kørt til lufthaven sammen med en meget venlig tysk dame.

I lufthavnen fik vi lige en kop kaffe, se hvor glad han er :)

Og så ombord på flyvet meget spændende

Heldigvis var der morgenmad med på flyet

Ankomst i den lille lokale lufthaven med kun to fly, hvor vi blev samlet op af vore vores guide (den tale dame og os)

Så ind i en blå taxa

Vi blev godt modtaget på båden og blev behandlet som konge og dronning så self skulle vi da have krone der passede til.
Vi skulle krydse en stor flod for at komme til denne lille indgang ind til jungle.
Vi så en delfin ud i den store flod.

Inden vi sejlede fik vi middagsmad bestående af alt dette puha.

Her er de lokale der stod for opvartning af os. En kok, skipper, guide og hjælper.
Hjælperne øver sig i at blive guide og hjalp til med alt, han lavede disse kroner til os.

Her har vi været på jagt ind i bushen for at finde denne frugt så vi kunne smage den og kokken lavede juce til os af den senere. Vildt fedt at se.

Hele dagen blev brugt på at sejle op ad floden, vi så denne fri orangutang lidt svært at se på billede.

Vi stoppede for natten ved et træ fuldt med næse aber. Og fik aftensmad. Der blev tændt starinlys og efter vi have spist kom guiden op og satte en film på omkring en af de steder vi skulle besøge dagen efter, om hvordan de hjælper orangutangerne og hvordan de har en specil Abekonge der styre det hele, men er nu forsvundet og de har ikke set ham i langtid. Ret spændende og god film. Derefter gik vi trætte i seng.