By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

lørdag den 2. maj 2015

Queenstown anden dag

2/5 Queenstown 
I dag stod den igen på pige hygge. Vi spiste morgenmad og havde en rigtigt afslappende morgen. Vi havde besluttet os for at vi ville gå op på toppen hvor gondolen går op. Men inden vi tog af sted skulle jeg lige købe nogen nye solbriller, jeg havde fundet dagen før. Havde nemlig mistet mine solbriller, men fandt nogen der var magen til mine gamle. 
 
Kl 12:05 begyndte vi at gå. Christine tog gondolen op hun er ikke så meget for at gå. Det var en rigtigt smuk og hyggelig tur op. Man lære hinanden meget bedre at kende når man gå to og to. 






Vi kom til et sted hvor der var nogle træ, jeg besluttede mig for at, kravle op for at få, et godt billede. Men som jeg satte mit venstre ben, gled jeg. Av av av. Det gjorde virkelig ondt var lidt nervøs for om jeg kunne gå på det. Efter en pause var jeg klar igen og det var heldigvis kun på overfalden, jeg have slået mig. 



Kl 13:05 en time efter var vi på toppen hvor Christine ventede på os. Hun sad på en cafe med wi-fi og ventede. 


Efter en kop kaffe og smoothies tog vi stolliften op for at se hvor govcraderne starter og derefter at forsætte op hvor pauvergladnigerne springer ud. 



Vi mødte en mand som kom køre ned på en crosser da vi begyndte at gå op af stien. Hans job var at springe ud med turister, Det gør han hele året rundt, han fortalte også at han aldrig havde prøvet at sky dive. Det syndes jeg lød mærkeligt, men efter jeg så ham løbe ud over klippen gav det mere mening. Virkelig smukt og naturligt.  

Vi var på toppen kl. 14:30 hvor vi sad i 40 minutter og kiggede på den smukke udsigt og så forskellige springe ud. 






Derefter gik vi ned, det tog os 35 minutter at gå ned. Tror faktisk vi gik en omvej ned, i hver til fælde ikke den samme som vi gik op af. Vi måtte hele tiden stoppe op og lytte fordi der var en del på cykle der kom susende ned. Deres sti krydsede gå stien et par gange. Jeg skulle nødig køres ned af dem! 




Efter vores sunde gå tur skulle den self ødelægges med en fergburger. Clare og jeg købte to forskellige som vi delte for at smage noget forskelligt. 



Kl. 17 var vi tilbage til hosels trætte efter at have spist så meget. Jeg valgte at tømme min taske og pakke den på ny for at få plads til mit nye tøj. Havde også fået et par bukser af en sød dame jeg delte værelse med i Wanaka. Dem klippede jeg til shorts da de var meget lange og grimme i bunden. 

Her kan i se alt det rod jeg lavede. I starten var det træls at skulle pakke, men blev til sidst meget hyggeligt med alt det orden jeg kunne lave. Længe leve ordens menneske :D 
(tak for det gen mor)  


Jeg faldt i snak med nogen fra værelset så det blev lidt sent før jeg gik i seng, men rigtig hyggeligt at høre på hinandens historier. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar