By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

tirsdag den 19. maj 2015

Dykker skole første dag

D 19 maj 
 
Vi stod op kl. 7 for at få noget morgenmad kl. 7:30 begynde vi at gå hen mod det nye hotel med alle vores ting. Vi fik tjekket ind på det nye hotel og derefter gik vi hen til dykker skolen som to skole elever med bøgerne under armen.  


Vi startede med at lave opgaverne,  derefter så vi teori 2. 



Efter det var der middagspause hvor vi gik hen og fik noget at spise på en resturan. Mums vi fik to pizzaer. 



13:42 var vi tilbage på dykker skolen og skulle nu ud og dykke for første gang. Puha jeg var godt nok spændt og glæde mig helt vildt. Lidt nervøs for hvordan mine øre ville håndtere det. (Har før haft en del problemer med mine øre når jeg f.eks. har været ude og flyve)  


I båden blev der fortalt hvor vi skulle dykke, hvad for nogle øvelser vi skulle lave under vandet og hvad vi kunne forvente at se. 

Vi ankom til stedet hvor vi skulle dykke vi lavede et sikkerheds tjek, har vi- og virker alle vores ting, er vi klar og derefter fik vi fortalt hvordan vi skulle komme ned i vandet. Vi skulle side helt ude på kantet have benene krydset. Højre hånd ved regulatoren (munden)/masken, venstre hånd bag hovedet og så ellers i vandet. 

Vi gik lige så stille ned. Vi fulgte fortøjningen fra båden og ned til bunden. Jeg kom først ned og havde ingen problemer med at komme ned. Klaus kom efter han havde lidt problemer med at komme ned så vores instruktør svømmede lidt op for at hjælpe ham, mens jeg skulle holde fast i snoren og vente. 

På bunden havde vi nogen øvelser og derefter svømmet vi rundt. Klaus have store problemer med at være neutral boungyen så han svømmet op og ned hele tiden. Hvilket resulterede i at da han kom op til overfladen kaste han op. Han have sviget for meget mellem de forskellige tryk under vandet. 

Vores instruktør havde under vandet sendt et flag af en art op så Sejl båden kunne se os og derefter havde vi lavet vores tre point stop mellem 5-6 metters dybte før vi gik op 

Oppe ved overfladen skulle vi alle ind på en række hvor vi så ville blive samlet op af båden, som vi blev læsset af med. Alle skulle holde fast i hinanden og være på en række efter den forreste med flaget. 

Der var en del andre som også var kommet op til havoverflade så vi samlede os i en gruppe med. 

Klaus mistede sin maske i alt hans tumult med at kaste op og prøve at svømme hen til os andre. 

Kl. 16:43 var vi tilbage på dykkerskolen hvor vi lavede en log bog til mig hvor jeg skulle skrive ned max dybte, gennemsnit dybte, hvor meget luft jeg startede med, hvor meget luft jeg have tilbage, hvad vi havde trænet, hvad vi havde set af forskellige dyr. (Meget god ide og fedt at have en logbog at kigge tilbage på.)

Klaus lavede ikke en log bogen da han ikke helt viste om han ville dykke igen efter hans grimme oplevelse. 

Derefter havde vi en lille prøve vi måtte Max have 4 fejl ud af 15 hvis vi have nogen fejl gik vi tilbage og snakkede om dem. Vores instruktør var rigtigt sød og læse højt for os. Efter som jeg have fortalt at jeg er ordblind. 

Nummer to havde jeg 4 fejl i så jeg skulle tag prøven igen. Der var en del svære ord i den og efter som vi snakkede om dem efter følgende viste jeg godt svaret men kun fordi jeg misforstod spørgsmålene eller svar mulighederne. Så anden rundet lavede vi det sådan, så jeg gerne måtte svare mundeligt på spørgsmålet og derefter sagde hun hvilket svar som passet til det jeg fortalte. Det resulteret i ingen fejl efter følgende yes!!! :D  

Klaus bestod self begge prøver så det var kun mig det skulle tag den om. 

Vi var noget trætte og Klaus sulten efter at have tømt maven så vi gik hen på det samme sted som vi have spist middagsmad på. 

Vi bestilte to grillet spyd Klaus fik pomfritter og ris til jeg fik ris og salat. 
Mums det smagte godt! 19:30 sad vi på hotellet og læste op på næste emne teori 3 og løste opgaverne så vi var klar til at se filmen i morgen. 



Derefter meget trætte gik vi i seng. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar