By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

torsdag den 21. maj 2015

Dykker skole 3 dag

21 maj dykker skole 
Vi stod tidligt op som vi efter hånden er blevet vand til for at være på Dykker skolen kl. 8:30 

Vi startede morgen ud med at se den sidste film som vi have lavet opgaver til dagen før. Vi nåede lige at snakke om
opgaverne inden vi skulle af sted på vores andet dyk.  Noget nervøse for hvordan Klaus ville håndterer det, om han ville blive syg igen eller klare det perfekt. 

Omkring kl. 10 sejlede vi ud på vores første dyk. 
Vi hoppede i vandet og svømmede ned til bunden hvor vi skulle sætte knæerne på bunden. Det gjorde vildt undt i knæerne og vi havde fået af vide der var hajer så jeg var vildt bange for at jeg have skåret hul på Knæerne, og begynde at bløde. Da vi kom ned til bunden skulle vi tage maskerne helt af og på igen. Jeg havde det meget bedre med det denne her gang ind sidste gang. Instruktøren holdt fast i mig da jeg gjorde det så jeg ikke skulle svømme væk eller blive trukket væk af strømmen. Grunden til vi skulle gøre det var at vi skulle være klare på hvordan det følelse at trække vejret uden masken hvis vi kom ud for at tabe den. 

Derefter svømmede vi rundt. Vi så 4 haveskildpadder passer en af dem have miste sit venstre ben men så glad ud og spiste tilfreds. Vi så også en haj der svømmede forbi meget hurtigt vildt fed oplevelse. Hajen var omkring 2 meter ret vildt. 

Efter at vi havde dykket og vent op til overfladen skulle vi Svømme med instruktør hen til båden. Som vi have øvet i poolen hvis en makker var træt eller have det skidt. 

Vi kom op på båden og sejlet tilbage mod Gili air. Før vi sejlede i land fik vi at vide vi skulle hoppe i vandet for at vise at vi kan svømme 200 meter, vores guide hoppede selvfølgelig med og pigen som er ved at tag hendes master i dykning.  Wee jeg kom først. Havde også masser af energi og var klar på at svømme. Klaus var mere tæt. 

Efter at være kommet tilbage. Skulle vi snakke noget teori og arbejde med nogen tavler inden for hvor langtid man kan være på hvilken dybte, hvor langtid  man skal have efter et dyk før dyk nummer to eller tre meget spændende. 

Men vi valgte at gå med instruktøren og pigen hen til det sted de altid for middagsmad ved. Et lille lokal hyggeligt sted. Vi fik vores mad med os så vi kunne spise og få undervisning samme tidlig. Vi blev undervist i hvordan et kompas virker og hvordan vi skulle bruge det under vand, samt hvordan en dykker computer virker. 




Omkring kl. 14 skulle vi på vores andet dyk. Jeg have lidt ondt i ørene anden gang og for første gang svært ved at få mine propper i øren væk. Instruktøren var god til at hjælpe og vi gik lidt op for at få trykket væk det hjalp Heldigvis. 

Under vandet skulle jeg i vandet vise jeg kunne bruge et kompas og Klaus skulle derefter tælle sparkene, første gang jeg gjorde det fungeret det rigtigt fint, men da vi skulle tilbage igen troede jeg at Klaus var med og han troede han skulle, lade mig selv så jeg svømmede alene tilbage. vi fik derfor at vide vi skulle gøre det igen efter at have gjort det var Klaus lav på Luft så vi måtte op til overfladen. 

Da vi gjorde vores 3 punkt stop skulle vi alle kigge på uret og være sikker på alles computer var færdig med at tælle ned så vi alle have været tre minutter mellem 5-6 meter. Før vi kunne komme op til overfalden. 

I overfladen blev vi vist hvordan man satte et flag op så båden kunne komme og hente os. (Se hvor vi er i vandet)

Da vi kom tilbage til øen var vi noget trætte men vi ville begge gerne have eksammen overstået så vi var færdig med alt det og kun have et dyk tilbage dagen efter. 

Vi var noget trætte men ville have det overstået efter som teorien stadig var helt frisk. Vi bestod begge i første forsøg så det var super. Eksamen bestod af 50 Spørgsmål. Og man måtte ikke have mere ind 12 fejl.  
Spørgsmålene var alle spørgsmål vi i forvejen have snakket om så det gjorde det nemmer. 

Eksammen tog en del tid fordi vi skulle igennem alle de spørgsmål og nogen var svære at forså så vi var først færdige kl. 19. Vi have heldigvis begge bestået så vi kunne glade gå hjem fra skole :) 

På vej tilbage til hotellet stoppede vi ved den samme restaurant og fik det samme som vi fik dagen før. Lækkert spyd med kylling, tun og rød kød. Og masser af grønsager og ris. 

Kl .21 var vi på vores værelse trætte og godt brugte efter de sidste par dage. Vi tog et bad og fik pakket vores ting så vi var klar til at tjekke ud. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar