By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

mandag den 27. juli 2015

Ugen der er gået uge... 27/7 til 2/8

D 27/7 
I dag havde jeg fri og det samme havde Sam og vi havde lidt tømmermænd efter igår så det blev mest til at ligge og pleje tømmer mændene på sofaen omkring kl. 13:30 besluttede vi os for at nu skulle der ske noget, så vi kørte hen for at hente hans gammel romie's post, så Sam kan sende det ned til ham i Victoria. 

Derefter kørte vi hen for at sige hej til Brad og Tea. Vi blev inviteret på aftensmad. Jeg hjalp Tea med at lave aftensmad "fisk" (crumb barra) og kartofler og grønsager mums. Virkelig lækkeret.  
Det var noget af et arbejde at skulle tag skindet af og fisken ben ud. Hverken mig eller Tea have prøvet at filter en fiske. Men vi var rart stolte af resultatet. 

Derefter skulle fisken vendes i en øl blanding med mel og steges i olie. Ikke det sundes men smagte vildt godt. 
 
Vi var hjemme omkring kl 9 

D 28/7  
Stod på arbejde fra 11-6:30  pause kl 4:30 hvor jeg fik fisk fra igår og en agurk fra Teas have som jeg have fået med hjem i går mums. 



En kunde fortalte han have fundet en bil til mig som jeg kunne komme og kigge på i morgen. Vildt spændende.  

D 29/7 
Stod op idag spiste morgenmad og cyklede hen for at se bilen. Det var ikke særlig langt fra hvor jeg bor. Faktisk på vej hen til arbejde. Jeg var der kl. 10 kørte en tur i bilen den kørte super. 
Den bremser lige når jeg bremser, regerer hurtigt i rattet, bremser og speeder, den er med central lås. Bagsmækken kan dog ikke holde åben men god at køre i. Kæmpe plads bag i så man kan overnatte i den. Brug for en kærlighånd og god rengøring men god at køre i 😊

Beskidt som alt andet her i Darwin, men rigtigt fin og til billige penge 1.000 doller = 5.000 kr 

Ejeren ville i starten have haft 1.500 men pga. men manden Terrie som havde hjulet mig med at finde bilen, havde hjulpet med og fået den ned blandt andet pga. dækkene er slidt  

Terrie som sælger bilen for hans ven har lovet at hvis der er problemer med bilen kan jeg ringe til ham og de vil kunne hjælpe. Terrie og en anden af hans venner har prøvekørt den og sagt god for den. 

Information om bilen
1998 - Benzin - automat gear - lidt slidt bagdæk men kan godt holde de næste to, tre måneder jeg skal køre i den. 









Vi aftalte jeg skulle komme i morgen så vi kunne køre ind og skrive papirer under og hæve penge. 

Arbejde fra 11-6:10 
Travlt på arbejde da der kom en militær bus. Cyklede hjem fra arbejde for sidste gang, 10 hi tænk jeg køber min egen bil i morgen så fedt! Hjemme kørte Sam og jeg ind for at handle. Jeg lavede aftensmad, lavede en masse som jeg pakkede i små pakker så der er til de næste par dage. 6 små pakker, bestående af kylling, ris og grønsager. 

Vi spise kl 20:40 så lidt tv og gik i seng der fter.  

D 30/7  
Stod tidligt op, men nåede ikke at få morgenmad. Cyklede hen hvor bilen stod. Terrie's ven stod og vaskede bilen. Det var også ham der have taget mig med ud og køre i går. Han vaskede bilen færdig og derefter kørte vi ind til Parmeston for at hente papirer der skulle skrives under og høre hvad der skulle til for jeg kan overtage bilen. Derefter i banken for at  hæve penge. Og have et papir fra banken hvor der står min nye adresse og co Box som skal bruges før jeg kan over tage bilen.  De var for første gang ikke så hjælpesomme i banken, og kunne ikke hjælpe mig med at pinte papiret ud, så jeg måtte bare hæve penge, og tag her ind en anden gang. 

Vi var også ved at være sent på den, jeg skulle være på arbejde kl. 11 jeg blev læsset af på arbejde, gav pengene og vi aftale at han skulle komme med bilen og min cykel efter arbejde. 

Arbejde fra 11-7
På arbejde fik jeg to nye arbejdes T-shirt super. De to mænd kom op til arbejde med bilnøglen og papirerne som jeg skrev under. Terrie havde lavet en lille nøgle ring til bilnøglen ud af krokodille skind. Han arbejder med krokodille skind som han laver bælter af, som vi også sælger i pubben. 
 


På arbejde skulle der have været en bus med 100 mennesker som ikke dukkede op, så de havde derfor lavet for meget mad, så jeg fik en burger gratis med hjem. 

Efter arbejde kunne jeg glad køre hjem i min nye bil wee 



D 31/7 
Arbejde fra 10-7:05  
Stod op kl. 8 Sam var hjemme i dag. Jeg betale min mobil regning over nettet.  
 
 
D 1/8 
Arbejde fra 11-00:30 
Virkelig travlt da der var en meget berømt / vellidt bandt der spillede. Men det var meget hyggeligt, og hele tiden noget at lave. Heather min chef var også på arbejde. Vi fik stor ros for vores arbejde og hvordan vi alle knoklet. Baren var lige som en bar på et diskotek hvor der bare er tonsvis af mennesker. 

Efter arbejde fik vi alle lov at tage et par drinks med hjem fordi vi havde klaret det så flot.   

D 2/8 
Stod op og kunne mærke jeg var lidt træt efter igår. Arbejde fra 11- 6:05  
 
Efter arbejde ringede Heather min chef, for at høre om jeg ikke kom forbi. Virkelig sødt og jeg sagde self ja. Kørte hjem til hende og fik en drinks fedt at være sammen med hende uden for arbejde og rart hun inviteret mig over. Hun spurgte om jeg ville med dem næste gang de tog en weekend tur ud og fiske for så ville hun nemlig give mig fri. Det takkede jeg pænt ja tak til kunne være vildt at komme med dem ud og fiske. Hendes søn viste billeder af nogen af de fisk han havde fanget sidst, der var en fisk der var lige så lang som jeg er høj. Helt vildt, her oppe i NT er også det bedste sted at fiske i  Australien. Var hjemme kl. 10: 30 om aften træt efter en hård weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar