By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

torsdag den 12. marts 2015

Stewart Island

I går samlede drengene mig op ved bussen, sammen med to andre piger, en drengene kender hjemme fra Danmark, hun rejser med en pige fra Finland. Super søde mennesker alle sammen. Vi kørte ud og handle, så vi kunne lave aftensmad sammen. Det var rigtig hyggeligt.
Vi overnattede på en campingplads hvor vi sov i bilen. For første nat på turen sov jeg hele natte. Det havde jeg godt nok også brug for, så det var dejligt.
Idag tog vi så færgen ud på Stewart Island (Rakiura) da vi ankom tjekkede vi ind på et fint hostel, hvor der er wi-fi. Det er ikke særlig godt, meget langsom, men der er net!:)

Her er et billede fra færgen hvor i kan se de mennesker jeg rejser med. Johan Patrick og Kaare

På billedet ser i hostelet.
Det regnede virkelig meget, så vi sad og ventede lidt på at det skulle klare op. Vejrudsigten så ikke ud som om det ville holde op før dagen efter, så vi tog en lang tur med en bus tur rundt på øen. Det var en rigtigt fin tur og det klarede faktisk også op så vi virkelig kunne se den smukke natur.

Her er billeder fra vores rundtur på øen.

"En kæde" der binder syd ørene og Stewart Island sammen
Efter turen tog vi en god gå tur af nogen hyggelige stier. Vi endte helt ud til vandet, ved en klippe hvor der var en fantastisk udsigt.

Går turen og udsigten på Stewart Island (Rakiura)

Den lokale skole bestående af to lære og 21 elever

Til aften spiste vi på et hotel hvor de eftersigende skulle have det bedste mad på hele øen. Det var rigtigt godt!

Efter vi have spist gik vi ned til kajen og så pingviner, det var vildt spændende at se dem i fri natur. Nåede at få et billede men de var virkelig svære at fange i mørket!:)

D 11. Stod vi op og fik lidt morgenmad derefter begav vi os ud på en gå tur på over 8 km. Det var rigtigt smukt. Drengen tog sig en kort bade tur men den blev meget kort da vandet er meget koldt her.

Da vi kom tilbage fik vi fisketips. Det smagte fint. Nu venter vi på at komme med båden tilbage til sydøen igen og derefter til Queenstown hvor vi overnatter. I Queenstown bliver vi nok omkring en uge. Queenstown er byen for backpackere og ekstremsport det glæder jeg mig helt vildt til.