By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 25. marts 2015

Kaikoura hval safari

D 25 marts stod jeg op og gik hen til det sted jeg skulle tjekke ind for at komme på hval safari. Jeg tjekked ind og skulle vente 30 min inden de begyndte at fortælle om turen og sikkerheds forholdene. 
 
Jeg benyttede de 30 minutter til at få mig en kop kaffe og en bolle som morgenmad. Det var rigtig skønt at sidde og nyde solen.



På billede kan i se det sted jeg tjekkede ind og fik min morgenmad

Informationen gik i gang. Efter vi have set en kort film om sikkerheden ombord, blev vi sendt ud i en bus der kørte os hen til den samme havn som jeg også var blevet sejlet ud fra da jeg skulle svømme med delfiner. 

Efter omkring 20 minutters Sejlas eller mindre stoppede båden og der var to mand der gik ud for at lytte med et bestemt udstyr efter hvalerne. De kunne høre en hval, så vi satte farten op igen og stoppede. Lidt foran os var en kæmpe hval "Tiaki" han kunne fortælle, den lige have spist og var kommet op for at få luft. Så vi var heldige at kunne få nogen gode billeder af den inden den gik ned igen. 




Det var fantastisk ,jeg fik nogen rigtig gode billeder hvor den ligger og trækker vejret og derefter dykker ned som i kan se. 

Efter hvalen var dykket ned igen. Sejlede vi videre for at finde en anden. Imens besætningen prøvet at finde en hval mere kom der nogen sæler svømmende efter båden. 


Vi så også flere albatroser. Dem fangede jeg også et billede af. 

På et tidspunkt fortalte guiden i højtalerne at de have spottet en hval ikke så langt fra, så vi skulle holde godt fast. Da vi skulle sejle hurtigt hen til den inden den igen forsvandt. 

Vi kom hen til hvalen og jeg som troede den vi have set før var vildt stor. Denne her var endnu størrere. 
Her er billeder af den. 





Efter den var dykket ned igen sejlede vi hen for at se en gruppe delfiner. Tre forskellige slags delfiner omringede båden. Det var virkelig smukt og hyggeligt at se dem springe rundt i vandet. 

Jeg fangede desværre ikke alle tre forskellige slags delfiner. Men jeg fangede nogen af dem legende i vandet.  



Vi blev sejlet tilbage til byen og læsset af. Jeg stoppede ved et sted hvor jeg kunne købe sushi som jeg fik til middagsmad. Efter min middagsmad begav jeg mig ud på en løbe tur. 

En fantastisk løbe tur. Efter omkring 5 km kom jeg til et sted hvor der stod to og kiggede ind i en busk jeg stoppede, inde i busken lå en sæl. Som i kan se på billedet. 

   Den var vist lidt træt! 


Jeg løb videre men det var svært at holde gang i løbet, med alt det jeg skulle se og de billeder jeg ville tage. 

Her er nogen billeder fra min løbe tur. 
Det var ret hårdt med alle de bakker, der gik op og ned ad små stier. Men det var fantastisk. Jeg tog mig selv i at løbe og smile over hele hovedet. 







Og et selfi skulle der til. Ja når man er alene på tur er det ikke altid nemt at tag billeder af sig selv, så længe leve selfi.


 



Mange trapper og bakker, sådan var terrænet. Det var virkelig fedt men hårdt :) 

Da jeg kom tilbage efter min 12kms løbe tur på 1 time og 30min. Tog jeg et bad og derefter, gik jeg over i et super market for at købt lidt mad. Nu vil jeg gå i seng, for puha jeg er træt. 



På det her billede kan i se min tur. I mit sidst opslag skrev jeg om at kailoura er specielt fordi, lidt uden for kysten går det bare ned af. Det kan i faktisk se på billede. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar