By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

fredag den 27. marts 2015

Kaikoura sæler

D 26 marts. Dagen idag startede med at fik pakket mine ting og tjekkede ud af hoslet. Jeg satte mig udenfor og fik mig lidt frugt og nød udsigten. Derefter gik jeg en tur på hovedgaden og kiggede på butikker. Rigtig hyggeligt, fandt et armbånd, solbriller og to små dyr i glas af en delfin og en hval som minde fra Kaikoura  
Derefter satte jeg mig ind på en cafe hvor jeg fik lidt at spise og en kop kaffe. 
Efter jeg havde spist besluttede jeg mig for at gå en tur ud hvor jeg have set sæler igår. Jeg fik mig en rigtigt hyggelig gå tur ud af det med, godt musik i ørene og solen der skinnede. Jeg nåde ud til vandet 5 km væk, det første jeg så var to små sæl unger der legede. Fantastisk at stå og betragte et frit dyr så tæt på. 



Fangede en af unger der var lidt nysgerrig og lige skulle se hvad jeg var for en :)  

Jeg gik videre, langs stenene hvor sælerne lå, i stedet for at gå over bjerget hvor jeg løb igår. 

4 sæler lå og solede sig. Der var ikke langt fra sælerne og vandet så jeg kom virkelig tæt på dem. Må indrømme jeg var lidt bange for at en af dem skulle angribe mig. De skulle efter sigende være meget aggressive. Det kom jeg også til at opleve for på vej tilbage til byen. Der lå en sæl lige under en gangbro alle passer på gå turen.  Jeg stoppede og ville tag et billede af den. Det samme gjorde to tyske pige. Jeg fik taget nogen rigtigt gode billeder. En af piger ville tag et selfi med sælen. Det synes sælen ikke om så den viste tænder og blev virkelig sur. Det fangede jeg et billede af.  









Jeg kom tilbage til byen, det passede lige med at bussen kom. Jeg fik hentet mine ting på hoslet og hoppe ind i bussen. Tilfældigvis skulle en dame fra Australien, som jeg boede på værelse med, også med bussen. Det var dejligt, at have en at snakke med. Hun fandt mig på Facebook og bad mig om at kontakte hende, hvis jeg kom til Australien (Sydney) Så kunne jeg bare bo ved hende. 

Dejligt med nogen nye bekendtskaber. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar