By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

onsdag den 18. marts 2015

Doubtful Sound

D 18 marts Kl 12 begyndte vi at gå ned mod båden, vi var der i god tid og have derfor mulighed for at stå og kigge lidt jeg benyttet mig af muligheden for at kigge ned i vandet og hold nu op nogen kæmpe giga fisk der svømmede forbi. 
Fangede et billede af en af fisken som i kan se nedenfor 
 
Vi kom om bord på en lille færge der skulle sejle os et godt stykke, så vi kunne komme ind til national parken og derefter køre et stykke i bus for at komme om på den anden side til Fiordland/
Doubtful Sound. 

Her er et  billeder fra den lille færge der sejler tæt på et vandfald. 

 Billede af fjorden 

Vi kom ombord på et stort skib, besætningen arbejder en uge i streg og holder derefter fri en ugen. Her er et billede af skibet 

 
Vi kom ombord og fik fundet vores kahyt. Vi var omgivet af den smukkeste natur man overhovedet kunne forstille sig. Som man kun ser på film. 

Den klareste blå himmel og skønneste sol skinnede på os. Efter vi have sejlet lidt blev der serveret kaffe og kage. Derefter var der mulighed for at sejl en tur i kajak og svømme. Jeg benyttet mig af kajak turen. Det var vidunderligt og det hele værd
At komme så tæt på naturen og kunne stoppe og være helt stille, høre fuglen synge ja bare i det hele taget høre naturen. Jeg kunne have sejlet i den kajak hele dagen hvis det var muligt.  
Tre mænd og en dame tog sig en svømmetur. Jeg sprang dog over.
 
Senere kom vi ud af læ fra fjorden og derude på en ø lå der en masse sæler, vi sejlede helt tæt på og kunne se dem bevæge sig, det var helt uvirkelig at se så mange i live og i det fri. 
 
Jeg prøvede at tag et billed af dem som i kan se nedenfor 

 
Aftenen sluttede af med sen aftensmad, forretten bestod af suppe, tagselv bord og dessert. Derefter var der en guide der fortalte historie om ørene og hvilken dyr der lever i national parken. 

Næste morgen blev vi vækket tidligt af motoren der gik i gang. 
Vi fik morgen mad omkring kl 7 efter morgenmad gik jeg ud for at ville høre guiden fortælle og lige pludselige kom der en flok delfiner svømmende mod os. Det var helt vildt som de kom med os. 

  
Et lidt tætter på 



Efter de have indhentet os i vandet begyndte de at svømme ved siden af os. Det fik jeg nogen billeder af og hold nu op det var vildt at have dem så tæt på. Det var en kæmpe oplevelse for mig og jeg nød det virkelig. 



Efter det var der nogen der så pingviner ude i vandet jeg nået kun at se bølgen. 

Vi sejlede lidt videre og kom til en bungy hvor alle blev bedt om at skulle være stille, motoren blev slukket og det var kun naturens lyd der var tilbage. Utroligt. 

Alt i alt har det været en helt uforglemmelig tur og de bedste penge jeg har brugt på noget! Hold nu op!:) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar