By Cathrine Lin Pilgaard Nielsen

torsdag den 6. august 2015

Papir arbejde 6/8

D 6/8 i dag stod jeg op kl. 9 tog et bad og gjorde mig klar til at køre ind til byen for at få papir arbejdet ordnet på min bil. 

Jeg spiste morgenmad og fik morgen kaffe inden jeg kørte ind til byen kl. 10:45. Jeg kom ind til konteret i Parmeston kl. 11:18 hvor jeg ventede på det var min tur. 


Damen var rigtigt sød ved mig og god til at fortælle og hjælpe. Jeg fik papirerne ordnet så bilen står i mit navn og et Australsk kørekort der gælder for et år.  

Damen fortalte at. D 31/9 udløber registreringen og der skal "Registreres" betales "vægt afgift" igen. en måned koster 70 doller 6 måneder koster 356. Bilen skal synes d 31/3 -2016 men til den tid skulle bilen gerne have en anden ejer og jeg skulle være på farten igen. 

Jeg spurgte hende til forsikring og hun kunne fortælle, alle bilerne her i Northern Territory, har en forsikring der dækker hvis man køre ind i en anden person men ikke en anden bil. Det vil sige der er en forsikring der dækker person skade, politi, falk bil, sygehus og læge. Men jeg skulle købe en ekstra forsikring ved Tio, commenwold bank eller et andet selvskab. 

Så det næste stop storcenteret.  
 
Jeg gik ind i min bank "commenwold " for at høre hvilken forsikring jeg kunne få ved dem. Det viste sig at være rigtigt dyrt så gik hen til "Tio" et forsikringsselskab hvor jeg fik en god snak med en dame som også var rigtigt sød og hjælpsom. Hun forslog mig at tjekke et andet selskab. Så jeg gik ind til People's choice, credit Union. Som var billigere ind Tio og commenwold bank. Men der var selv risikoen på 1100. 

Efter at have undersøgt tre forskellige forsikrings muligheder. Valgte jeg at gå tilbage til Tio som ikke var det på billigste men det selskab der havde den laves selv risiko, en selvrisiko på 850 doller. 
Jeg valgte den billigste forsikring som ikke dækker min bil men hvis jeg køre ind i en anden bil eller en bygning. Forsikringen starter fra dagens dato men jeg har en fortrydelse ret på 14 dage. 

Ved Tio kunne jeg vælge to betalings muligheder månedligt betaling 28,76 doller eller for et år 316,63 og få penge tilbage hvis jeg stopper inden for et år! Forsikring  kan afbestille fra dag til dag.
 

Efter at have brugt langtid inden i byen kunne jeg glad og stolt køre hjem af igen, Med papir på bilen, 
Forsikring på bilen 
Australsk køre kort  
Og med kæmpe tro på mig selv! 

Jeg var hjemme kl. 14:50 og kunne sætte mig ned og skrive lidt på bloggen inden arbejde kl. 18  



Inden jeg kørte på arbejde nåde jeg lige at sige Hej til Sam som kom hjem. Han fortalte han have planer om at tag ind til byen, da det var hans chefs polterabend.  


På arbejde var det vildt kedeligt og overhovedet ikke travlt, så jeg var færdig med arbejde kl. 9 efter arbejde sad jeg og snakkede med Line Folkved i en time, dejligt at der er fri Wi-fi på arbejde så jeg lige kan ringe hjem. Jeg kørte hjem fra arbejde kl. 10 og var alene hjemme, lavede en sandwich og så film derefter i seng helt mærkeligt at være alene i huset. Men jeg hyggede mig i mit egen selskab, gik i seng omkring kl. 11 om aften 
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar